f·p·p · q·u·a·k·e · 3 http://quake3.fpp.pl |
|||
Artykuły Quake=RPG ? Po dłuższym graniu w Baldur's Gate 2 doszedłem do wniosku że Quake to wręcz przykładowa gra RPG :) Oto dlaczego: 1) Kreowanie postaci : -możemy wybrać płeć Kapłan - nie poluje na fragi tylko zbiera apteczki i leczy się. Złodziej - używa zdolności Krycie się w cieniu (skutkuje tylko w q1 bez fullbrightów :)) oraz Ciche Chodzenie. Próbuje skradać się na tyły wroga i zadawać mu poczwórne obrażenia sztyletowaniem. Potem ucieka z lokacji, regeneruje siły i tak w kółko (kto grał w bg1 mnie rozumie :>). Barbarzyńca - bierze Quada i rozpierdala wszystko co stanie mu na drodze, a najczęściej siebie samego. Ranger - nie może nosić lepszego pancerza niż skórzana zbroja ćwiekowa - dlatego nigdy nie zbiera Red Armorów :) Wojownik- gra agresywnie, duża specjalizacja w broni (RL, Rail etc.) Paladyn - gra zawsze honorowo i uczciwie. Bardzo często używa "Przywołania boskiej mocy" dlatego ma ogromnego farta. Czasami jednak nie wystarcza mu to i używa np. zbota - takich nazywamy Fallen Palladins (Upadłymi Paladynami). 2) Fabuła a) FFA - sami we wrogim nam świecie, głównym questem jest zdobyć jak najwięcej fragów. b) Tournament - czyli Ty i ja - w tej przygodzie, mamy odnaleźć i unicestwić wielkiego bossa, który panuje w aktualnej krainie, jest to o tyle trudne, ze potwor ten ciągle się odradza, musimy zrobić wszystko by go do tego zniechęcić, jeśli nam się to uda w nagrodę ujrzymy napis 'Player2 disconnected...' c) Team Deathmatch, walka drużyn - tutaj działamy w grupie. Mamy własna drużynę, której członkowie pełnia bardzo ważne funkcje. Ktoś z nich jest wojownikiem i nęka drużynę przeciwna. Inny złodziejem i podkrada zbroje czy quada. Wszyscy musza mieć umiejętności kapłańskie, by się leczyć. d) CTF (Capture the Flag), zdobądź flagę - tych przygód chyba nie musze za bardzo opisywać, każdy wie o tym, ze cel uświęca środki. W tej kampanii musimy zdobyć skarby, które to, są przechowywane na wrogiej ziemi. Podczas naszej wyprawy spotkamy wielokrotnie nieprzychylnie nastawione do nas obce plemiona i chcące nas ograbić z naszego najcenniejszego przedmiotu - naszej flagi ! 3) Zróżnicowanie świata a) lokacje - odwiedzić nam przyjdzie niezliczone ilości map, których akcja
rozgrywa w gotyckich zamkach, fabrykach, kosmosie itp. 4) Rozwój akcji - NAJWAZNIEJSZA cecha gier RPG Nieliniowość wydarzeń - nigdy nie wiemy czy jakiś kamper nie czai się za zakrętem, i często istnieje szansa, ze przygoda potoczy się nie po naszej myśli i zostaniemy sfragowani... :) Chciałbym podziękować Trollf'owi który bardzo pomógł mi pisaniu
tego artykułu :) |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-04-26, 17:35, z
172.70.130.162 (172.70.130.162) Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:256::: DRUKUJ | Powrót |