Ostatnio kilka osób pytało mnie w jaki sposób tworzy się dedykowany server w Quake 3. Postanowiłem napisać mały artykuł na ten temat.
- Nieodłączną sprawą przy stawianiu serva jest adres ip. Dzęki niemu osoby chcące zagrać na servie będą mogły się bez problemu połączyć. Adres ten można zobaczyć po wpisaniu polecenia "winipcfg" w "uruchom"
- Na początek oczywiście instalujemy Quake 3 (pełna instalacja)
- Ściągamy najnowszy patch do Quake 3 - Point Release 1.29f Beta - i instalujemy go do katalogu w którym umieściliśmy grę
- Jeżeli chcesz aby na serverze był jakiś mod (np. OSP lub CPMA) musisz go najpierw ściągnąć, a potem rozpakować do katalogu gdzie zainstalowałeś Quake'a
- Jeżeli chcesz aby na serverze były jakieś niestadardowe mapy (np. z CPM map pak) przekopiuj je do katalogu quake3/baseq3/
- Teraz sprawa ustawień servera. Najlepiej skorzystać z gotowego configa. Przykładowny plik .cfg którego ja używam - [klik]. Oto opis niektórych komend:
- set sv_hostname "" //nazwa servera
- set server_motd1 - motd9 "" //"wiadomości dnia" widoczne przy wczytywaniu servera
- set timelimit "" //limit czasu
- set fraglimit "" //limit fragów
- set bot_enable "" //możliwość grania z botami - 1-tak, 0-nie
- set sv_maxclients "" //maksymalna ilość graczy, która w tym samym momencie może przebywać na serverze
- set server_fastrail "" //szybkie przeładowanie raila - 1-1000ms, 0-1500ms
- set g_weaponrespawn "" //czas respawnu broni
- set rconPassword "" //umożliwia zdalne sterowanie ustawieniami servera
- set ref_password "" //sędziowanie
- set g_gametype "" //rodzaj gry (1v1, tdm, dm...)
- set team_maxplayers "" //maksymalna ilość osób w jednej drużynie w grze teamowej
- set team_weaponrespawn "" //czas respawnu broni w grze drużynowej
- set g_allowVote "" //możliwość głosowania - 1-tak, 0-nie
- map //mapa która uruchmi się przy starcie servera
Jest to oczywiście tylko garstka komend. Polecam ściągnięcie pliku .cfg (powyżej) i dokładne przeanalizowanie wszystkich poleceń
Jeżeli mamy już config, zapisujemy go do katalogu quake3/baseq3/
- Już prawie koniec. Tworzymy skrót na pulpicie i we właściwościach tego skrótu w "Obiekt docelowy" wpisujemy: "x:quake3quake3.exe (lokalizcja pliku quake3.exe) +set dedicated 2 (1-internet, 2-lan) +set fs_game cpma (katalog modu) +exec 1vs1.cfg (nazwa konfiga)
- No i to już wszystko. Uruchamiamy skrót, czekamy na pojawinie się niebieskiej konsoli i pierwsi gracze mogą się podłączać. Gratulacje, udało Ci się postawić server Quake 3!!!
Jeżeli miałbyś jeszcze jakieś pytania to proszę o kontakt na maila lub wpisanie się do komentarzy.
--------------------------------------
Aktualizacja: 08·12·2000 - 08:00 |