f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Artykuły | Historia id S...

Artykuły

Historia id Software

CZYM JEST id ?

Id Software jest, przy ogólnym potwierdzeniu, „sklepem” z najlepszymi grami na całym świecie. Nazwany jak instynktowna część ludzkiej psychiki po raz pierwszy zdefiniowanej przez Freud’a, drużyna id kontynuuje robienie gier, które później mają stać się historycznymi.

Jako sławny lider w przemyśle oraz jako światowy inwestor sprzedający najlepszy software, id Software stworzyło przyprawiające o gorączkę takie tytuły jak Wolfenstein 3D, DOOM, DOOM II, QUAKE i QUAKE II. Z pierwszorzędną grafiką i przygodami rozsadzającymi umysł, id stworzyło oszałamiające zapotrzebowanie na sieć i łamie sprzedać produktów detalicznych i shareware. Zaawansowany silnik QUAKE II wprowadził nową rewolucję w interaktywnych grach 3D z technologią Single i Multiplayer. Trzymając się tradycji id Software wzmocniło swoją pozycję w świecie gier akcji 3D wprowadzając nowy produkt, a mianowicie QUAKE III ARENA.

Zjeżdżając z autostrady na Mesquite w Teksasie znajdziecie id Software. W oszklonym przyciemnianymi szybami budynku, z samochodami marki Ferrari i Porsche stojącymi przed budynkiem na parkingu i skomputeryzowanymi zabawkami wystawionymi na holu, czarodzieje z id tworzą sensacyjne gry, jedna za drugą.

CONIECO O id

Id nieoficjalnie powstało we wrześniu 1990 kiedy to John Carmack, Adrian Carmack, John Romero i Tom Hall stworzyli pierwszą grę z serii Commander Keen - Invasion of the Vorticons. Miesiąc po tym jak Commander Keen został wypuszczony w wersji shareware, John Carmack, Adrian Carmack i John Romero rzucili pracę w Softdisk Publishing i oficjalnie założyli firmę id Software (1 luty 1991 r.).

5. maja 1992 roku został wydany przez firmę Apogee pierwszy hit id Software - Wolfenstein 3D. To co wniósł Wolfstein stało się natychmiast standardem wymaganym od innych tego typu gier.

10 grudnia 1993 roku id Software wydało DOOM’a. DOOM osiągnął fenomenalny sukces i ciągle jest uznawany jako najlepsza gra 3D wszechczasów. DOOM zmienił na zawsze wgląd na granie w gry komputerowe. Uznawany za katalizator i inspirator tego, co teraz uznajemy za gry akcji 3D. Szacuje się, że ściągnięto 15 milionów kopii na całym świecie. Gracze wymieniali się kopiami poprzez dyskietki, bądź też przez sieć. W 1994 DOOM został uznany za grę roku (Game Of the Year) przez PC Gamer i Computer Gaming World oraz otrzymał nagrodę od PC Magazine za technikę wykonania (Technical Excellence).

10 października 1994 został wydany w Wielkiej Brytanii i USA DOOM II: Hell on Earth. W pierwszym dniu sprzedaży DOOM’a II wyprzedano pół miliona kopii. Potem gra rozeszła się w 2 milionach egzemplarzy, co stanowiło swoisty rekord w sprzedaży gier.

W 1996 id wypuściło QUAKE’a - najbardziej niespodziewaną grę od czasu DOOM’a. QUAKE był kolejną nowością technologiczną oraz wyznaczył nową drogę w rozwoju gier multiplayer - prawdziwie trójwymiarowych grach akcji. W 1997 roku QUAKE przedłużył swoją sławę dzięki dwóm Mission Packom - QUAKE Mission Pack No.1: Scourge of Armagon oraz QUAKE Mission Pack No. 2: Dissolution of Eternity.

9 grudnia 1997 id Software oraz Activision wypuściło kolejną supergierkę - QUAKE II. Id Software kontynuowało swoją legendę o ich ociekających krwią deathmatch’ach, serwując grę multiplayer większą niż 32 graczy. Gracze poruszali się w niebezpiecznym środowisku niszcząc wrogów. Grę upiększały czyste, fenomenalne dźwięki. Stało się także możliwe po raz pierwszy akceleratorów OpenGL, 16 bitowej grafiki oraz efektów oświetlenia w czasie rzeczywistym. QUAKE II przekroczył wszelkie oczekiwania twórców, gdyż wielu recenzentów wystawiło wysokie noty tej grze i uznało ją grą roku.

id W 1999

Kiedy nastało nowe millennium w świecie gier, drużyna z id Software kontynuuje przewodnictwo w przemyśle gier z super nowoczesną technologią, wykonując nowe tytuły w wielkim zaangażowaniem, interakcyjne środowisko otaczające graczy z niewiarygodnie dokładną i ostrą grafiką. Tworząc nowy technologicznie engine, założyciel id Software, właściciel i dyrektor techniczny - John Carmack, robi co może by przenieść graczy z całego świata do nowego, podniecającego, nigdy nie odkrytego świata w historii gier.

QUAKE III ARENA

Po raz kolejny id Software kontynuuje przewodnictwo w świecie gier akcji 3D wypuszczając „Quake III Arena”. Zbudowany na zupełnie nowym technologicznie „silniku”, który jest kompatybilny z najnowszymi osiągnięciami w zakresie grafiki 3D, przynosi graczom nową jakość oraz podekscytowanie ze zwiększoną ilością akcji, nasileniem oraz z większą okazałością. Engine Quake III Areny wyświetla realistyczną grafikę 3D, używając zaawansowanych technik jak wykorzystanie krzywizn na powierzchni oraz bardzo szczegółowe tekstury. Quake III Arena zadziwi wszystkich fanów tej gry z całego świata efektami wizualnymi jak złowroga, atmosferyczna mgła oraz tajemnicze, niepewne oświetlenie. Nowy styl rozgrywek deathmatch w Quake III Arena zapewni graczom wysoki wzrost adrenaliny oraz łopot serca. Gracze będą „budować” swój własny unikalny styl oparty na własnych doświadczeniach, który zastosują w bitwach. Skomplikowany kod zapewnia wytworzenie sztucznych wrogów dla samotnych graczy oraz znacząco poprawia styl walki.

QUAKECON '99

Tysiące fanów przybyło na coś, co znane jest jako największe zgromadzenie fanów Quake na świecie. Zjawisko, które sięga początków Quake’owej społeczności - Quakecon ’99, przyciąga fanów id Software z całego świata. Wyposażeni we własne komputery schowane w plecakach, przybywają by wziąć udział w najbardziej ekscytujących i największych zawodach w ich życiu. Gracze walczą do upadłego o najwyższe laury, ale tylko jeden z nich wyjdzie zwycięsko i zostanie uhonorowany tytułem Mistrza Świata.

NAGRODY

Gry id były nagradzane przez wiele lat. Computer Gaming World powierzył Wolfenstein’owi i DOOM’owi miejsce w swojej Hall of Fame, uznając, że właśnie te gry ustanowiły wspaniały standard w przemyśle gier. W 1998 roku C/NET Gamecenter uznało Wolfenstein’a, DOOM’a i Quake’a jako „numer 1” w „Top 10 of Downloads of All Time”.

id Software - id Software znajduje sie na 30 miejscu w rankingu 100 najbardziej wpływowych firm 1997 roku. W 1998 roku Dallas Business Journal uznał, że id jest jedną z 50 najszybciej rozwijających się firm zajmujących się wysoko zaawansowaną techniką.

DOOM - w 1994 roku DOOM został uznany przez Computer Gaming World jako najlepsza gar przygodowa i akcji oraz otrzymał nagrodę Golden Triad w uznaniu za wysokiej klasy produkt. European Computer Trade uhonorował DOOM’a najlepszą grą komputerową roku 1994. Academy of Interactive Arts & Sciences uznało ta gre jako najlepszą grę przygodową I akcji 1994 roku. Grą roku uznało ją też 2 magazyny komputerowe - PC Gamer oraz Computer Gaming World. PC Magazine wręczył nagrodę za techniczną doskonałość.

DOOM II - DOOM II został nazwany przez PC World najlepszą grą oraz został uznany przez użytkowników Macintosha jako najlepsza nowa gra akcji w 1995. W dodatku Computer Games Strategy Plus okrzyknęło DOOM’a II najlepszą gra roku 1994 roku. Nagroda Golden Triad za wysokiej klasy produkt została wręczona id w 1994 roku za prace nad DOOM II.

QUAKE - rok 1997 to rok licznych nagród dla QUAKE. Computer Gaming World nazwał Quake’a najlepszą grą akcji roku i uhonorował ją specjalna nagrodą za techniczne osiągnięcie. Computer Gaming wybrało Quake’a do tytułu gry roku oraz najlepszej gry przygodowej i akcji roku. W 1997 Computer Game Developer’s Conference ( CGDC ) uznało Quake’a za najlpeszą grę online oraz za najlepsze soundtracki na płycie. Czytelnicy PC Games uznali Quake’a przełomową grą 1997 roku. Quake został również nagrodzony w 1996 przez PC Magazine jako najlepsza gra na CD-ROM.

QUAKE II - Tak jak jego poprzednicy QUAKE II otrzymał nagrodę jako gra roku oraz najlepsza gra 3D roku 1997. Czytelnicy PC Gamer nazwali Quake II najlepszą gra akcji i najlepszą grą multiplayer 1998 roku. W 1998 CGDC uhonorowało Quake II za najlepsze wykorzystanie grafiki, najlepszą grę akcji oraz najlepszą grę online. Academy of Interactive Arts & Sciences, która odbyła się w 1998 roku w Atlancie na Electronic Expo przyznało Quake II nagrodę za najlepszą grę roku. Złotego Anubisa przyznano Quake’owi II za najlepsze użycie technologii oraz za najlepsze użycie OpenGL.



Źródło: www.idsoftware.com





Temat Autor Data  
historia id
Maatys 06·12·2001-01:01  
SI
Zed 03·12·2003-00:02  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Uran
Aktualizacja: 01·12·2000 - 07:00



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Poniedziałek · 18 Stycznia · 2021
Strona wygenerowana w 0.120964 sek.