f·p·p · q·u·a·k·e · 3
http://quake3.fpp.pl


Artykuły

Generations Arena

W historii gier fpp najważniejszą rolę odgrywały te wydane przez id software. Wolfenstein 3d, Doom, Quake I, II, ]|[... to gry, które zna chyba każdy maniak fpp. Ostatnio grupka ludzi, tworząca WirehHad Studios, postanowiła wykonać modyfikację do Quake 3: Arena, która byłaby połączeniem najlepszych cech gier id software. Zadanie bardzo ambitne i trudne do wykonania. Na szczęście w teamie znalazł się Lee'Mon, który ma spore doświadczenia, jeśli o tworzenie takich modów chodzi. Mianowicie brał udział w stworzneiu Generations Mod dla Quake II, opierającego się na podobnych zasadach.

"No dobra, ale jak to wogóle będzie wyglądać?" - ktoś pewnie zaraz zacznie się zastanawiać. Na samym początku będziemy musieli wybrać klasę gracza, którym chcemy grać. Do wyboru mamy kilka klas - jedna klasa z jednej gry. Są to Earth Soldier (Castle Wolfenstein), Doom Warrior (Doom), Slipgater (Quake I), Strogg Trooper (Quake II) i wojownik z Quake III Arena. Sporo klas, ale co ciekawe, gra poszczególną z nich będzie się różnić, i to znacznie. Przede wszystkim broń. Każda klasa postaci będzie miała broń charakterystyczną dla swojej gry, np. wojownik z Q3A będzie mógł walczyć Railgunem, ale broni tej nie będzie mógł używać Doom Warrior, jako że w Doomie nie było Railguna, itd. Z każdej gry wybrane zostaną najciekawsze, najlepsze bronie.
Również fizyka będzie różna dla każdsej klasy. Efekt? Niektórzy będą poruszać się szybciej, inni wolniej. Inaczej będzie się robiło rocket jumpy Slipgaterem z Q1, a inaczej wojownikiem z Q3A. Teraz sobie wyobraźcie, jak wyglądać będzie walka tak różnych klas na jednej arenie...
Przy okazji różniącej się fizyki dla każdej klasy, pojawiły się wątpliwości, czy aby nie dojdzie do sytuacji, w której dana klasa będzie miała przewagę nad inną? Lee'Mon twierdzi, że pomimo występujących różnic, wszystko zależy od gracza. Jesli będzie on umiał wykorzystać w pełni zalety swojej klasy, dostepnej dla niej broni itp., to będzie w stanie pokonać przeciwnika z wyższym poziomem health, armor, z większą prędkością poruszania się... Wszytko zależy od gracza, jak potrafić bedzie umiał wykorzystać zalety swej klasy.

Ogólnie zapowiada się bardzo ciekawa modyfikacja. Co prawda ciężko będzie zachować balans pomiędzy poszczególnymi klasami, jako że znacznie różnią się od siebie, ale jesli uda się to autorom, to czekają nas ciekawe walki. Ale na to przyjdzie nam trochę poczekać - obecnie kończą się alpha testy i zaczną się testy beta. Myślę jednak, że już w okolicach paździenika powinniśmy ujrzeć efekty pracy WirehHad Studios. Do tego czasu może warto odpalić Dooma? :]

Oficjalna strona modu: www.planetquake.com/wirehead/generations
Strona WireHead Studios: www.planetquake.com/wirehead



randall

--------------------------------------
Aktualizacja: 09·12·2000 - 17:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-04-18, 07:48, z 172.70.178.164 (172.70.178.164)
Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:463:::

DRUKUJ | Powrót