f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłšcz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Kolumny | Krg | [BRO] -...

Krg

[BRO] - The Stronghold: Nowa jakoœć!

Nareszcie!
Wiadomoœć ta, powinna poruszyć nieco naszš rodzimš scena gier First Person Perspective.
Otóż sfinalizowana została pierwsza w polskiej historii fuzja dwóch czołowych teamów Counter-Strike i Quake III Arena.


Zespół [BRO] będšcy liderem CS w Polsce, od przeszło roku, zdšżył już zapisać na swoje konto takie sukcesy jak drugie miejsce w Cyberland Game League (wiosna 2001), zwycięztwo w letnim festiwalu Counter-Strike organizowanym także przez CGL oraz Mistrzostwo Polski wygrywajšc pierwszš edycję Polskiej Ligii Counter-Strike!

Drużyna The Stronghold (Quake III Arena), jako team nie odniosła tak spektakularnych sukcesów, jako że do niedawna gra zespołowa nie miała przebicia w naszym kraju. Natomiast na polu sukcesów indywidualnych The Stronghold (t5) nie ma sobie równych. Zarowno t5-soo (B), t5-krg (Krogoth) jak i t5-kap nalężš do œcisłej czołówki Quake'a, legitymujšc się zwycięztwami i dobrymi występami, których nie sposób zliczyć.

Obydwa zespoły postanowiły zjednoczyć się pod jednš banderš w celu sprofesjonalizowania rozgrywek fpp w Polsce, nagłoœnienia ich w mediach, zwiększenia zainteresowania sponsorów oraz przetarcia szlaku dla innych tego typu przedsięwzięć.

Na pomysł wpadłem ja (Krogoth) bioršc przykład z czołowych europejskich teamów. Idea ta szybko przypadła do gustu graczom CS'a, z którymi wspólnie spędzam czas w Cyberlandzie, i tak zabraliœmy się do pierwszego kroku jakim była dobrze i solidnie wykonana strona teamu. Przy wydatnej technicznej pomocy fpp.pl i zaangażowaniu Easy'ego prace trwały doœć krótko bioršc pod uwage zaawansowanie projektu.

Pierwsze i ostatnie problemy powstały przy uzgadnianiu nazwy, obydwa zespoły nie chciały zrezygnować z historii jaka niewatpliwie wišże się z nazwš klanu. Po wielu œmiesznych wynalazkach i hybrydach zdecydowaliœmy się na Team [BRO] - The Stronghold, co wg. nas najlepiej oddaje ideę fuzji obydwu klanów i nie pozostawia żadnych niewiadomych.

Zapewne pytacie się, co tak naprawdę pozwoli nam ta fuzja uzyskać.
Jednym z glównych celów jest przebicie się do œwiadomoœci większej iloœci ludzi niż tylko zamknięte œrodowisko graczy danej gry (w tym przypadku CS lub Q3). Czołowe zachodnie zespoły posiadajš wiele dywizji i w efekcie dysponujš silnymi drużynami w wielu najpopularniejszych grach sieciowych. To oczywiœcie przycišga uwage zarówno postronnych ludzi bawišcych się graniem na komputerze, ale także i uwagę sponsorów dla których popularnoœć zespołu jest wyznacznikiem opłacalnoœci sponsoringu. Podczas gdy czołowe zespoły w Europie zachodniej jeżdżš z turnieju na turniej (zarabiajšc w dodatku całkiem konkretne piewnišdze), tak MY w Polsce możemy sobie o tym tylko pomarzyć. Nikt nas nie zna, nikt o nas nie słyszał, nikt nie zamierza więc nas zaprosić na żadnš impreze z konkretnym budżetem i konkretnymi sponsorami. No bo po co zapraszać klan którego nikt nie zna i nikt nawet się nie zainteresuje jego ewentualnymi dokonaniami. Mamy w Polsce bardzo wielu naprawde dobrych graczy, poziomem nie odbiegajšcy od œwiatowej czołówki. Indywidulnie radzš sobie całkiem przyzwoicie, ograniczeni jednak oczywiœcie w większoœci bardzo słabš jakoœciš łaczy internetowych (a konkretnie wyjœcia na œwiat).
Do tej pory największš bolšczkš polskiej sceny była słaba organizacja. Klany rozpadajš się po paru spotkaniach, powstajš nowe i zanim zdšżš zaistnieć znikajš. Te które istniejš, większoœć energii poœwięcajš na kłótnie - wewnętrzne i z innymi klanami. Gdy uda się już zaistnieć na naszej lokalnej scenie, osiadajš na laurach, zamiast trenować i starać się osišgnšć więcej.
W ostatniej edycji rozgrywek pucharowych w ClanBase - największej chyba europejskiej organizacji zrzeszajšcej graczy gier FPP, nie została uwzględniona żadna polska drużyna. Komisja przyznajšca miejsca w pucharach dla poszczególnych krajów i regionów totalnie pomineła nasz 40 milionowy, œrodkowo-europejski kraj. Na przykład w najbardziej popularnym z gier sieciowych Counter-Strike'u, Polska dostała jedynie 2 miejsca w eliminacjach do eliminacji jednego z mniej prestiżowych pucharów (o EuroCupie nawet nikt nie wspomniał). Dla porównania, Rumunia dostała takich miejsc 8, wraz z miejscami w innych pucharach i na innych szczeblach. Polskie zespoły nie przniosły wstydu, przegrywajšc co prawda w ćwierćfinałach tych eliminacji z najwyżej rozstawionymi teamami (trafiły na nie bo same były najniżej rozstawione). Jeden z klanów wygrał pierwszš połowe meczu, w drugiej wszedł w 'konflikt' (dotyczšcy ping'a na zagranicznym serwerze przeciwnika) zwyczajowo rostrzygany przez komisje turnieju - ta nie miała wštpliwoœci, nie wysłuchujšc nawet racji Polaków.
Chcemy ten obraz Polskiej sceny zmienić. Bycie dostrzeżonym i uzyskanie zaproszenia na duże imprezy to jedno, możliwoœć pojechania tam to drugie. Do tego trzeba dobrej organizacji i... pieniędzy. Wszystko niestety kosztuje. Otóż niewštpliwie jednym głównych celów fuzji jest zainteresowanie sponsorów poprzez połšczenie dwóch przewodnich zespołów najbardziej popularnych gier na œwiecie. Czy to się uda, zobaczymy. Mamy w każdym razie nadzieje, że przetrzemy szlak innym i przyczynimy się do rozwoju sceny w Polsce.
Być może do tej pory realny sponsoring zapewnijšcy udział Polaków w imprezach międzynarodowych był jedynie marzeniem. My postaramy się to zmienić i zachęcić innych do zaangażowania w budowanie przyszłoœci najlepszej rozrywki pod słońcem jakš jest giercowanie!

Aktywnoœć nasza zarysuje się także na polu organizacyjnym, mamy w planach wydatnie pomagać Cyberlandowi w kontynuowaniu największych polskich turnieów jakim były obydwie edycje CGL'a, a także wprowadzić polskich graczy w nowš erę prawdziwego e-sportu w Polsce, poprzez aktywne uczestnictwo i starania w wielu przedsięwzięciach, o których z pewnoœciš usłyszycie wraz z upływem czasu.

Na zakończenie podam wiadomoœć, która może nieco zmieni spojrzenie niektórych na nasze hobby. Otóż [BRO] - The Stronghold zdecydowało się na zaprzestanie używania nazewnictwa "klan/clan", od tej pory jesteœmy "Zespołem/Team'em".
Całkiem logiczne jeżeli myœlimy o kroku wprzód, bo kto tak naprawdę oprócz nas, graczy, wie czym jest klan? Mnie osobiœcie kojarzy się to ze Szkotami w spódniczkach przygrywajšcym na kobzach stadku kóz...innym pewnie też :)

Dla wygody odwiedzjšcych stronę [BRO] - Stronghold, do użytku oddajemy trzy adresy url: Zwolennicy CS'a użyjš zapewne bro.fpp.pl, natomiast gracze Q3 zapamiętajš bezproblemowo t5clan.fpp.pl

Zapraszamy do odwiedzenia nowej siły gier First Person Perspective:
[BRO] - The Stronghold




Temat Autor Data  
jasne
cromwell 01·11·2000-07:01  
ekhem
a.sh 01·11·2000-07:01  
Odp: jezu
bolopunq 01·11·2000-07:01  
Odp: ehe
xts 01·11·2000-07:01  
Odp: Poczatek
Krogoth 01·11·2000-07:01  
^)^
MisYu 01·11·2000-07:01  
Odp: :P
Krogoth 01·11·2000-07:01  
Odp: Kobzy!
Krogoth 01·11·2000-07:01  
Odp: dobre
coober 01·11·2000-07:02  
Odp: :)
MisYu 01·11·2000-07:02  
Odp: GL
[FPP]LucaS 01·11·2000-01:00  
Odp: tak jest
cromwell 01·11·2000-01:01  
Odp: No...
SweepeR 01·11·2000-01:02  
anyway
Hudy 01·11·2000-01:02  
Odp: nazwa
niven 01·11·2000-01:02  
no tak, ale...
kknm|FiXXXer 01·11·2000-05:01  
Friendly mecz
0471 01·11·2000-02:01  
Odp: wow
wow 01·11·2000-08:01  
Odp: hehe
spectrall 01·11·2000-08:02  
Odp: üů
üżů 01·11·2000-14:00  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Krg
Aktualizacja: 04·12·2001 - 13:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Sobota · 20 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.131133 sek.