f·p·p · q·u·a·k·e · 3
http://quake3.fpp.pl


Krg

[BRO] - The Stronghold: Nowa jakość!

Nareszcie!
Wiadomość ta, powinna poruszyć nieco naszą rodzimą scena gier First Person Perspective.
Otóż sfinalizowana została pierwsza w polskiej historii fuzja dwóch czołowych teamów Counter-Strike i Quake III Arena.


Zespół [BRO] będący liderem CS w Polsce, od przeszło roku, zdążył już zapisać na swoje konto takie sukcesy jak drugie miejsce w Cyberland Game League (wiosna 2001), zwycięztwo w letnim festiwalu Counter-Strike organizowanym także przez CGL oraz Mistrzostwo Polski wygrywając pierwszą edycję Polskiej Ligii Counter-Strike!

Drużyna The Stronghold (Quake III Arena), jako team nie odniosła tak spektakularnych sukcesów, jako że do niedawna gra zespołowa nie miała przebicia w naszym kraju. Natomiast na polu sukcesów indywidualnych The Stronghold (t5) nie ma sobie równych. Zarowno t5-soo (B), t5-krg (Krogoth) jak i t5-kap nalężą do ścisłej czołówki Quake'a, legitymując się zwycięztwami i dobrymi występami, których nie sposób zliczyć.

Obydwa zespoły postanowiły zjednoczyć się pod jedną banderą w celu sprofesjonalizowania rozgrywek fpp w Polsce, nagłośnienia ich w mediach, zwiększenia zainteresowania sponsorów oraz przetarcia szlaku dla innych tego typu przedsięwzięć.

Na pomysł wpadłem ja (Krogoth) biorąc przykład z czołowych europejskich teamów. Idea ta szybko przypadła do gustu graczom CS'a, z którymi wspólnie spędzam czas w Cyberlandzie, i tak zabraliśmy się do pierwszego kroku jakim była dobrze i solidnie wykonana strona teamu. Przy wydatnej technicznej pomocy fpp.pl i zaangażowaniu Easy'ego prace trwały dość krótko biorąc pod uwage zaawansowanie projektu.

Pierwsze i ostatnie problemy powstały przy uzgadnianiu nazwy, obydwa zespoły nie chciały zrezygnować z historii jaka niewatpliwie wiąże się z nazwą klanu. Po wielu śmiesznych wynalazkach i hybrydach zdecydowaliśmy się na Team [BRO] - The Stronghold, co wg. nas najlepiej oddaje ideę fuzji obydwu klanów i nie pozostawia żadnych niewiadomych.

Zapewne pytacie się, co tak naprawdę pozwoli nam ta fuzja uzyskać.
Jednym z glównych celów jest przebicie się do świadomości większej ilości ludzi niż tylko zamknięte środowisko graczy danej gry (w tym przypadku CS lub Q3). Czołowe zachodnie zespoły posiadają wiele dywizji i w efekcie dysponują silnymi drużynami w wielu najpopularniejszych grach sieciowych. To oczywiście przyciąga uwage zarówno postronnych ludzi bawiących się graniem na komputerze, ale także i uwagę sponsorów dla których popularność zespołu jest wyznacznikiem opłacalności sponsoringu. Podczas gdy czołowe zespoły w Europie zachodniej jeżdżą z turnieju na turniej (zarabiając w dodatku całkiem konkretne piewniądze), tak MY w Polsce możemy sobie o tym tylko pomarzyć. Nikt nas nie zna, nikt o nas nie słyszał, nikt nie zamierza więc nas zaprosić na żadną impreze z konkretnym budżetem i konkretnymi sponsorami. No bo po co zapraszać klan którego nikt nie zna i nikt nawet się nie zainteresuje jego ewentualnymi dokonaniami. Mamy w Polsce bardzo wielu naprawde dobrych graczy, poziomem nie odbiegający od światowej czołówki. Indywidulnie radzą sobie całkiem przyzwoicie, ograniczeni jednak oczywiście w większości bardzo słabą jakością łaczy internetowych (a konkretnie wyjścia na świat).
Do tej pory największą bolączką polskiej sceny była słaba organizacja. Klany rozpadają się po paru spotkaniach, powstają nowe i zanim zdążą zaistnieć znikają. Te które istnieją, większość energii poświęcają na kłótnie - wewnętrzne i z innymi klanami. Gdy uda się już zaistnieć na naszej lokalnej scenie, osiadają na laurach, zamiast trenować i starać się osiągnąć więcej.
W ostatniej edycji rozgrywek pucharowych w ClanBase - największej chyba europejskiej organizacji zrzeszającej graczy gier FPP, nie została uwzględniona żadna polska drużyna. Komisja przyznająca miejsca w pucharach dla poszczególnych krajów i regionów totalnie pomineła nasz 40 milionowy, środkowo-europejski kraj. Na przykład w najbardziej popularnym z gier sieciowych Counter-Strike'u, Polska dostała jedynie 2 miejsca w eliminacjach do eliminacji jednego z mniej prestiżowych pucharów (o EuroCupie nawet nikt nie wspomniał). Dla porównania, Rumunia dostała takich miejsc 8, wraz z miejscami w innych pucharach i na innych szczeblach. Polskie zespoły nie przniosły wstydu, przegrywając co prawda w ćwierćfinałach tych eliminacji z najwyżej rozstawionymi teamami (trafiły na nie bo same były najniżej rozstawione). Jeden z klanów wygrał pierwszą połowe meczu, w drugiej wszedł w 'konflikt' (dotyczący ping'a na zagranicznym serwerze przeciwnika) zwyczajowo rostrzygany przez komisje turnieju - ta nie miała wątpliwości, nie wysłuchując nawet racji Polaków.
Chcemy ten obraz Polskiej sceny zmienić. Bycie dostrzeżonym i uzyskanie zaproszenia na duże imprezy to jedno, możliwość pojechania tam to drugie. Do tego trzeba dobrej organizacji i... pieniędzy. Wszystko niestety kosztuje. Otóż niewątpliwie jednym głównych celów fuzji jest zainteresowanie sponsorów poprzez połączenie dwóch przewodnich zespołów najbardziej popularnych gier na świecie. Czy to się uda, zobaczymy. Mamy w każdym razie nadzieje, że przetrzemy szlak innym i przyczynimy się do rozwoju sceny w Polsce.
Być może do tej pory realny sponsoring zapewnijący udział Polaków w imprezach międzynarodowych był jedynie marzeniem. My postaramy się to zmienić i zachęcić innych do zaangażowania w budowanie przyszłości najlepszej rozrywki pod słońcem jaką jest giercowanie!

Aktywność nasza zarysuje się także na polu organizacyjnym, mamy w planach wydatnie pomagać Cyberlandowi w kontynuowaniu największych polskich turnieów jakim były obydwie edycje CGL'a, a także wprowadzić polskich graczy w nową erę prawdziwego e-sportu w Polsce, poprzez aktywne uczestnictwo i starania w wielu przedsięwzięciach, o których z pewnością usłyszycie wraz z upływem czasu.

Na zakończenie podam wiadomość, która może nieco zmieni spojrzenie niektórych na nasze hobby. Otóż [BRO] - The Stronghold zdecydowało się na zaprzestanie używania nazewnictwa "klan/clan", od tej pory jesteśmy "Zespołem/Team'em".
Całkiem logiczne jeżeli myślimy o kroku wprzód, bo kto tak naprawdę oprócz nas, graczy, wie czym jest klan? Mnie osobiście kojarzy się to ze Szkotami w spódniczkach przygrywającym na kobzach stadku kóz...innym pewnie też :)

Dla wygody odwiedzjących stronę [BRO] - Stronghold, do użytku oddajemy trzy adresy url: Zwolennicy CS'a użyją zapewne bro.fpp.pl, natomiast gracze Q3 zapamiętają bezproblemowo t5clan.fpp.pl

Zapraszamy do odwiedzenia nowej siły gier First Person Perspective:
[BRO] - The Stronghold

--------------------------------------
Aktualizacja: 04·12·2001 - 13:02




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-03, 19:57, z 172.70.178.50 (172.70.178.50)
Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:517:::

DRUKUJ | Powrót