f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Kolumny | Krg | l337 ser...

Krg

l337 serwer

Server.cfg

Czas napisać o czymś, co każdy admin l33t serwera powinien wiedziec, czyli konfiguracja takowych.
Każdy z nich ma swoje własne ustawienia, albo wogóle ich nie ma. Podstawową rzeczą jest oczywiście Point Release. Wraz z wyjściem wersji 1.31 zapanował typowy bajzel na polskich serwerach. Zastanawiające jest to, że zagraniczne uporały się z tym w ciągu tygodnia i na dzień dzisiejszy zdecydowana większość z nich stoi na najnowszej wersji. Polskie zaś są 3 na krzyż i do tej pory każdy pojedynczy używa czegoś innego. Co z nami jest nie tak?

Drugą sprawą jest zupełna amatorszczyzna jaką prezentują admini serwerów, nie znający nawet 1/4 komend znacznie ułatwiających życie. I właśnie w tej chwili pisania pomyślałem sobie żeby taki config zrobić, dać go pospólstwu i wreszcie ustalić jakieś przyzwoite normy TDM.

Poniżej wypisałem komendy, na które warto zwrócić uwagę. Pełny config serwera w pliku *.cfg znajdziecie na końcu tekstu.


admin_log "none"

Wyłączone logowanie wiadomości z serwera. Ogólnie jest fajna rzecz, ale niestety wydajno-żerna, a wiadomo, że polskie serwery nie są jakimiś niesamowitymi komputerami i każda dodatkowa praca obciąża je mocno przekładając się wybitnie na przeróżne problemy dla grających, BTW, procentowa praca procesora w danym czasie, mówi zupełnie co innego na niż mogłoby się wydawać. Nie powinno się tym sugerować, ale dążyć do zupełnego odciążenia komputera będącego serwerem. Tak więc jeżeli nie musisz posiadać logów to zrezygnuj z tej opcji ustawiając ją na "none" bądź ""

set sv_maxclients "11"

11 jest liczbą optymalną dla rozgrywki TDM. 4 + 4 graczy teamie + 1 sędzia + 2 spectów/coachów (po jednym z każdej drużyny). Więcej osób nie jest potrzebnych. I znowu kwestia wydajności komputerów, polskich łącz a jakości grania na danym serwerze. Otóż każda dodatkowa osoba na spectatorze w jakiś sposób jednak obciąża serwer. Jeżeli tych spectów jest 8 i więcej (tak, tak, bardzo często tak bywa), to obciążenie i wszelkiego rodzaju packet loss’y, choke’i oraz pingi skaczą w górę co, jeżeli dodać tragiczny polski internet, nie jest przyjemne

server_availmodes "63”

Dostępne tryby rozgry wki.Wartość "63" udostępnia wszystkie tryby rozgrywki. Często na serwerach poblokowane są; albo 1v1, bądź też inne. Pytanie po co? Przede wszystkim serwery te stoją 1/2 czasu dnia puste i nikt ich nie używa bo np. nie ma z kim grać teamów, a wiadomo, że skompletowanie 8 osób nie jest takie łatwe. 1v1 za to zawsze ktoś zagra z chęcią. Problemu też nie ma, gdy przychodzą ludzie chcący pograć TDM, ponieważ są oni w większości i bezproblemowo przegłosują zmianę trybu z 1v1 na TDM.

server_maxpacketsmin "30"

Generalnie jest jedna zasada dotycząca maxpackets. Wartość nigdy nie powinna być mniejsza niż "30". Zbyt długo tłumaczyć czym charakteryzuje się < 30, wystarczy tylko powiedzieć, że jeżeli zgodzisz się grać przeciwko komuś używającemu powiedzmy maxpackets 20, to jesteś głupek i dajesz się robić w balona. A sprawdzisz kto jakie maxpackets używa wpisując /players w consoli.

server_maxpacketsmax "60"

"60" natomiast jest optymalne w górę. Mimo że wartości 60 do 100 też nie sprawiają problemów to jednak dla polskich warunków netowych optymalną wartością maksymalną będzie "60".

server_ospauth "1"

Dla wszystkich chcących grać na LANIE beż użycia 3-ciego komputera ospath powinno wynosić 1. Zresztą na necie też powinno wynosić "1".

server_record "2"

2 robi screenshota z wynikami na koniec meczu.

server_timenudgemin "-30"

Optymalna wartość dla przeciwników, tzn. używając takiej wartości twoja postać nie skacze jeszcze tak bardzo żeby przeszkadzało to drużynie przeciwnej.

server_timenudgemax "0"

Tak mi się wydaje :)

g_doWarmup "1"

Będzie warmup.

g_warmup "0"

Długość warmup'a. Jeżeli ustawione na 0 to mecz zacznie się dopiero w momencie wpisania przez graczy /ready w consoli

match_mutespecs "1"

W czasie meczu spektatorzy grający nie widzą rozmów spektatorów.

match_timeoutcount "2"

Zamiast dawać walkowera w lidze za więcej niż dwa timeouty (co jest tak debilnym pomysłem, że ręce opadają), można zwyczajnie określić liczbę możliwych timeoutów dla danego teamu...

match_timeoutlength "300"

Długość maksymalna trwania timeout'u 300sek = 5min. W ligach to jest najlepsze rozwiązanie. Przez 5 min jest szansa na rozwiązanie wszystkich problemów, zawsze można też dać /timein żeby przyśpieszyć ponowienie gry.

warmup_armor "300"

Ilość armora w trybie warmup. Ja tam lubię mieć dużo i długo sobie postrzelać zanim padnę :)

team_allcaptain "1"

Wszyscy w teamie mają możliwość do wołania timeout'u, co normalnie przysługuje tylko "captain".

pmove_fixed "0"

Ja nie jestem zwolennikiem pmove. Wg mnie laguje, przeskakuje i powiększa packet lossy, gdy jest włączone.

vote_allow_pmove "0"

Blokuje możliwość głosowania na włączenie/wyłączenie pmove.

vote_allow_mutespecs "0"

Blokuje możliwość głosowania na włączenie/wyłączenie mutespecs, wg. mnie spektatorzy powinni być zmutowani podczas gry, a możliwość głosowania na tą opcję wyłączona, bo jeżeli jest inaczej, to zawsze znajdzie się baran jeden z drugim, który chce sobie porozmawiać, a potem zostawia tak jak zmienił. W efekcie co gra to trzeba zawsze to samo zmieniać i niepotrzebnie się bawić.

vote_allow_promode "1"

Pomimo że polskie serwery podzielone są na te dedykowane pod promode'a i te pod vq3, to przynajmniej serwery TDM powinny mieć odblokowane zarówno głosowanie na promode jak i vq3.

vote_allow_referee "1"

Gracze mogą wybrać referee poprzez głosowanie na danego gracza.

map q3dm14

Idę z duchem czasu :) Ostatnio widzimy odchodzenie (i całe szczęście) od map dm6 czy dm7. Może i my powinniśmy robić to samo?

Poniżej znajduje się pełny server.cfg

krg1.cfg




Temat Autor Data  
Fajne ale...
[FPP]Lucas 01·12·2001-19:02  
Odp: i..
tC'xen 01·12·2001-20:00  
Odp: pmove
[FPP]SweepeR 01·12·2001-20:01  
Hi
Waldi 01·12·2001-22:02  
pmove sux
pmove 01·12·2001-23:00  
Serwer Q3
fReeZe 02·12·2001-00:00  
A też fajny serwer
[u]0471 02·12·2001-13:01  
Heja Krogoth!!! HS-Franio:)
AmFe 02·12·2001-05:02  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Krg
Aktualizacja: 04·12·2001 - 13:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Środa · 24 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.126599 sek.