f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Kolumny | Krg | Nations...

Krg

Nations Cup

Nations Cup - będzie ciężko, a raczej miernie.

Zanim przejdę do omówienia Nations Cup z mojego pova, to wcześniej poruszę kilka spraw związanych z naszym podwórkiem czyli Team Poland.
Podstawowym, znanym wszystkim problemem jest oczywiście dostęp do łącza gwarantującego stały ping w granicach 50-60 na wielu europejskich serwerach. Nie zapewnia nam tego ani SDI, ani grube łącza stałe z TPSA. Jedynym znanym mi miastem skąd da się rozgrywać mecze w europie jest Warszawa i to przy założeniu, że twoim providerem jest Polbox, Supermedia bądź Inernet Partners.
Stąd wniosek, że gracze znajdujący się w składzie reprezentacji Polski, powinni albo mieszkać w Warszawie, albo dojeżdżać na mecze do Wawy z innych miast Polski. Kolejną sprawą jest zaangażowanie się w sprawę takich graczy. Warunkiem nie narobienia sobie wstydu w Nations Cup jest przede wszystkim regularny trening, a żeby to osiągnąć potrzebna jest dobra organizacja i chęci graczy. Dlatego z miejsca odpadają ci, którym wydaje się, iż swoją obecność zaznaczą jedynie w oficjalnym meczu reprezentacji. Tak też ze składu weliminowani zostali nieźli zawodnicy z teamu 666 i pozostałych niedzielnych, "for fun" klanów, ponieważ mamy pewność, że ich wkład w treningi i rozwój drużyny będzie zerowy.
Biorąc pod uwagę tych kilka rzeczy pozostaje naprawdę mały wybór ludzi spełniających powyższe warunki, a są to:
  • soo
  • GostyX
  • xts
  • krg
  • Organizator - holy
Tylu na początek. Oczywiście przydałoby się dodać do tego jeszcze paru umotywowanych, utalentowanych i doświdczonych w TDM graczy. Kwestię tą (i wiele innych) pozostawiamy jednak decyzji holy'ego, czyli organizatorowi Team Poland. Zadaniem graczy (min. moim) jest nie tylko granie w oficjalnych meczach, ale także stawianie się regularnie na ustalonych treningach i aktywny w nich udział polegający na analizowaniu swojej gry i wprowadzaniu jak największej liczby poprawek. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe i wymaga poświęcenia na to czasu, a po meczach/treningach zastanowienia się co należy poprawić. Tak naprawdę gra w takim team'ie to nauka wymagająca nie tylko przećwiczenia ale i zapamiętania tego co ustaliliśmy, aby później móc to zastosować w prawdziwym meczu. Różnica pomiędzy zespołami "klasowymi", a "niedzielnymi" polega właśnie na tym, że "klasowe" pracują podczas treningów i po treningach, natomiast te "niedzielne" jedynie grają FFA ćwicząc indywidualnie aim'a zamiast taktyki podczas meczy...Chciałbym, żeby Team Poland stał się kiedyś takim klasowym zespołem, bo na razie brakuje nam zbyt wiele.
Jeżeli nawet uda nam się wpoić w graczy "pracę" nad TDM w czasie i po treningach, to i tak szanse na powalczenie w europie mamy mierne, głównie z powodu łącza. Możemy grać z Cyberlandu oraz z Areny, gdzie jeżeli żaden z klientów nie sciąga plików, to ping w dużej części Europy oscyluje w granicach 50, czyli całkiem przyjemnie. Natomiast przy obciążonym przez innych klientów łączu, mamy jednym słowem przesrane.
Alternatywą może tutaj być pomoc Nomada. Dzięki niemu rozegraliśmy jako [pl] jeden mecz w OpenCup z TVN na łączu 32Mbits Internet Parters. Było rewelacyjnie, sprzęty świetne, a pingi nie przekraczały 30-40 w całej Europie. Niestety Nomad też człowiek i swoje potrzeby ma, więc ewentualna gra z TVN zależy od jego chęci, a przede wszystkim od czasu, którym dysponuje (np. nie może on zostawać na noc w pracy, bo następnego dnia też pracuje..., itd.) co jest całkiem zrozumiałe. I tutaj mała sugestia dla holy'ego, jeżeli chcemy mieć jakąkolwiek szanse grania od Nomada to najpierw porozmawiaj z nim przed meczem jakiego dokładnie dnia może nam pomóc, ustal dokładne godziny, a dopiero potem przystąp do ustawiania daty i godziny meczu mając na uwadzę zalecenia Nomada. W takim wypadku jest szansa na rozegranie więcej niż jednego meczu w rewelacyjnych warunkach.
Teraz pokuszę się o zasugerowanie (ja nie wybieram, ja sugeruję :D) kolejnych kilku graczy, mogąych nadawać się do grania w Team Poland.
  • fuss - ograny jak na polskie standardy w TDM, pytanie czy będzie mu się chciało podróżować do wawy raz na tydzień.
  • mati - mieszka blisko Cyberlandu, więc jest pod ręką. Nadaje się na rezerwę, jakoże skillem ciutkę odstaje od pożądanego poziomu.
  • chudy.lc - tworzy dobrą parę z fussem, ale brak mu ogrania vq3.
  • kap - jego chciałbym widzieć w teamie jak nikogo innego, ale ma chłopak maturkę więc z czasem i możliwościami stoi na bakier.
  • hugo - dobra rezerwa, bo ostatnio zaniedbał się skill'owo.
  • matix.lc - daje radę! Niestety raczej nie ma możliwości i chęci podróżowania do wawy na mecze
  • mario - ma chłopak skilla duelowego, nie ma natomiast chęci, ani doświadczenia w TDM. Z drugiej strony mieszka w wawie, więc gdyby mu się chciało (a pewnie się nie chce) to mógłby poświęcić trochę czasu na treningi w necie (z domu!) i mecze z klubu internetowego.
  • Jest na pewno jeszcze kilku, ale wypadli mi z głowy :D
Ok., przejdźmy teraz do samego Nations Cup. Warunkiem uczestnictwa, jak już wiecie, jest wygranie meczu "barażowego" ze Szwajcarią. Gdyby nam się to udało, to znaleźlibyśmy się w grupie z Danią i Niemcami (!zonk!)
Załóżmy idealną dla nas sytuację, czyli: trenujemy systematycznie, jesteśmy zgrani i w dobrej formie, mecze gramy od Nomada ze świetnymi pingami, itd. Jednym słowem sytuacja dla nas idealna.
Mecz o wejście do grupy ze Szwajcarią na pewno nie będzie, jak to niektórzy twierdzą "bułką z masłem". Szwajcarskie klany w przeciwieństwie do polskich od dawna biorą udział w clanbase'owych rozgrywkach OpenCup, a nawet Swiss Quake Squad, swego czasu grał w którejś tam edycji EuroCup'a. Z tym są zdecydowanie do przodu. Idywidualnie także nie wydaje mi się aby byli gorsi, bo niby czemu?
Jeżeli dobrze nam pójdzie, to mamy szansę wygrania tego meczu, a wtedy czeka nas grupa. Czy możemy na coś liczyć? NIE!. Moim zdaniem zarówno od Niemców jak i Duńczyków dostaniemy straszliwy wpierd*. Tutaj nie ma co gdybać. Teamy maja to do siebie, że zgrany teamplay potęguje indywidualne umiejętności. U nas brak zaawansowanego TDM, a i indywidualnie jesteśmy zdecydowanie słabsi niż te dwa świetne zespoły. Jeżeli oglądając demko, któregoś z klanów niemickich, duńskich myślicie sobie "mój klan też to potrafi", to jesteście w błędzie. Polacy nie mają pojęcia co to znaczy dobry TDM i jak mocno zwalcują nas te zespoły, one nas zniszczą i pogrążą. Do nas należy jedynie godne zaprezentowanie się i nie sprzedanie skóry za frajer. Spójrzcie tylko na skład niemców:
  • Stealm, Kane, Pracyde (Schroet Kommando), crush3r (SMR), Dragon (pRophecy), plag (rdm), Soviet (ping of death), dk (shuuk), zyz, crullio (Mortal Teamwork).
Duńczycy natomiast ze swoim klanem Vikings też są daleko poza naszymi możliwościami.
Pewnie dziwicie się czemu, aż tak słabo oceniam nasze szanse. Mam powód. Grałem kiedyś dosyć często duele z naprawdę wieloma świetnymi i znanymi graczami europejskimi ze Szwecji, Hollandii, Niemiec, itd. Szło mi powiedzmy przyzwoicie i gdybym nie zadawał sobie sprawy, że TDM to inna bajka to też na podstawie tych meczy powidziałbym, że możemy trochę powalczyć. Ale trzeba sobie uświadomić, iż teamplay nie ma NIC a NIC wspólnego z duel'owaniem, a zgrany przeciętny team zniszczy najlepszych na świecie duel'owców grających ze sobą od niedawna.

Pozostaje nam jedynie wygrać ze Szwajcarią, a potem w gurpie z Chorwacją oraz Słowenią. No, właśnie...ze Słowenią przegramy...That's what I think.

Na koniec warto wspomnieć, że mimo wszystko trzeba grać na zachodzie, aby grać się nauczyć. Można byłoby to zrobić w Polsce, ale nasi gracze mimoże mogą to nie chcą grać tzw. treningów, jedyną formą meczy klanowych są te właściwe w lidze, a to jest zdecydowanie za mało co widać na przykładzie wszystkich polskich klanów. Śmiem twierdzić, iż polskie klany byłyby ZNACZNIE lepsze, gdyby dwa, trzy razy w tygodniu pograły między sobą dwugodzinny trening zamiast tracić czas na duele. Tak to się robi na świecie, rezultaty gwarantowane, jedynym warunkiem są regularne sparingi z innymi kilka razy w tygodniu. Uwierzcie.

Po tej strasznie optymistycznej kolumnie, dodam jeszcze iż mimo wszystko jestem "happy", że pogramy trochę na zachodzie. Naprawdę fajna rzecz i postaramy się zrobić dużo aby nie zawalić, wish us good TP skillZ.




Temat Autor Data  
vs Szwajcaria
Krogoth 04·12·2001-02:02  
Odp: .
[T-13]AiKeN 04·12·2001-02:02  
Odp: ...
aod.wizard 04·12·2001-03:00  
Odp: TDM :)
*sK|SL4VE* 04·12·2001-03:01  
Ă‚ÂŻe ty zawsze musisz smuty p...
leni 04·12·2001-03:01  
Odp: Sam jestes sektor :P
*sK|SL4VE* 04·12·2001-03:01  
Odp: xts out
Krogoth 04·12·2001-03:01  
Odp: a moze...
bóbr 04·12·2001-03:01  
Odp: to bylo mocne krg :/
leni 04·12·2001-03:01  
GO GO GO BOYS
havoc[DA] 04·12·2001-06:01  
:\
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-03:01  
Odp: ^cd^
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-03:01  
Odp: thnx
Krogoth 04·12·2001-03:01  
Do tych pełnych zapału i entuz...
lenar 04·12·2001-04:00  
Odp: huh
mm*gosti 04·12·2001-04:01  
ejj
maxikaz 04·12·2001-03:01  
ejj2
maxikaz 04·12·2001-03:01  
Odp: Polska scena :|
*sK|SL4VE* 04·12·2001-03:01  
Odp: :D
Krogoth 04·12·2001-03:02  
Odp: soł bet
[T-13]AiKeN 04·12·2001-03:02  
Odp: w dupe jeża...
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-04:01  
Odp: re
Krogoth 04·12·2001-04:01  
Odp: o boshe ale tasemiec
lenar 04·12·2001-04:01  
z przed chwili
Krogoth 04·12·2001-04:01  
Odp: ...
Krogoth 04·12·2001-04:01  
eh, co sie bede pieprzyl
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-04:01  
Odp: beueuueue
*sK|SL4VE* 04·12·2001-04:02  
Odp: holy...
eX-ren 04·12·2001-04:02  
a moze sponsoring ?
bubelele 04·12·2001-04:02  
Odp: eEeEeeeeeE!
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-04:02  
Odp: tvn rulezz ??
r3v|Fragmat1c 04·12·2001-05:01  
Odp: re: sponsoring
Krogoth 04·12·2001-05:01  
Odp: co w jakim swiecie? jak w jaki...
*sK|SL4VE* 04·12·2001-05:01  
Odp: re: slave
Krogoth 04·12·2001-05:01  
Odp: heh...
*sK|SL4VE* 04·12·2001-05:01  
Odp: HOHO!
*sK|Sh1eldeR* 04·12·2001-05:02  
Odp: hie
[T-13]AiKeN 04·12·2001-06:01  
Gl
[RvG]Rozz 04·12·2001-06:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Krg
Aktualizacja: 04·12·2001 - 13:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Środa · 24 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.138934 sek.