f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Wywiady | DrFaustus (21....

Wywiady

DrFaustus (21.03.2003)

[FPP]SweepeR: Witam. czy mógłbyś się na początek wszystkim przedstawić? Podstawowe info, wiesz o co chodzi. :)

DrFaustus: Witam. Nazywam się Patryk Rzadzinski, mam 19 latek, mieszkam w Warszawie, a na necie bywam jako DrFaustus (ostatnio z klanowym przedrostkiem JW_) lub Fauscik.

[FPP]SweepeR: Jak zaczęła się twoja historia z robieniem modów?

DrFaustus: To dosyć zabawne, bo w pewnej warszawskiej gralni, której klientów pozdrawiam :), parę osób zrobiło swojego pk3 i pozmieniało teksturki. Ja posunąłem się krok dalej i zacząłem edytować źródła, z tym, że gdy to zaczynałem, nie miałem pojęcia o ANSI C, więc wszystkiego musiałem uczyć się z komentarzy i od innych członków sceny Q3 modderów. Jakoś się to rozkręciło w sumie, po paru tutorialach zacząłem już sam dodawać różne rzeczy i przy pomocy uzdolnionych graficznie kolegów skleciliśmy całość.

[FPP]SweepeR: No właśnie - scena Q3 modderów. W Polsce raczej nie jest zbyt duża, a przynajmniej za wiele o niej nie słychać...

DrFaustus: Dokładnie. Niestety w Polsce ludzi robiących mody na poważnie można policzyć na palcach jednej ręki. Pierwszą osobą, do której zwróciłem się o pomoc był saggat, wówczas kończył jakieś prace nad Deadly Revenge. Inny, pomagający mi do dziś DexteR od Renegade. Jego projekt upadł, ale doszliśmy do porozumienia, że będziemy tworzyć razem Psycho3. Od innych modderów w Polsce nie uzyskałem pomocy, co swoją drogą nie stanowiło problemu, bo zawsze można zapytać ludzi spoza kraju. Ze sporym sukcesem.

[FPP]SweepeR: Skąd wzięła się idea Psychomod?

DrFaustus: No więc zacznę od nazwy... Najpierw, jak Psycho było w stadium podmiany teksturek, dźwięków i modeli, to nazywało się ProFaust Mod :) - fajna nazwa jak na prywatne dziełko... Potem parę osób zaczęło na moim packu grać, padł pomysł żeby to udostępnić na necie, więc nazwę trzeba było zmienić... I sama nazwa PsychoMod to też nie mój pomysł... Narodził się w umysłach graczy, ale trudno mi powiedzieć dokładnie kiedy.

A dlaczego to wygląda tak, a nie inaczej? Głównie dlatego, że na początku nie wiedziałem jaki kształt temu nadać. Pierwsza wersja, na kodzie 1.17, wyglądała tak: 2 klasy graczy, alien i predator. Alien łaził szybko po ścianach z dużym fovem i kasował wszystkich z ręki, a predzio powoli fragował alieny czymś z daleka. No i potem wcięło mi tą wersję, ale średnio mi się podobała. Więc powstał psycho - z psychiczną fizyką. :) Na początku chciałem, żeby to był taki inny CPMA, ale chyba udało mi się uzyskać jakiś efekt odmienności.

Ogólnie mod był kształotowany przez graczy, każdy miał jakiś pomysł i jakoś się to w miarę dobrze skomponowało.

[FPP]SweepeR: Ile w sumie osób wzięło udział przy tworzeniu PsychoModa?

DrFaustus: A to trudne pytanie, bo prawdę mówiąc nie wiem. :) Niemal wszyscy odegrali w sumie epizodyczne role. Ponieważ sam nie umiałem zrobić dobrej grafiki, różni ludzie podsyłali jakiś ułamek, więcej się nie udzielając. Tak na oko to wyjdzie z kilkanaście osób. Nie liczę oczywiście rzeszy ludzi, którzy dawali bezcenne rady w kodowaniu.

[FPP]SweepeR: Jak mod jest odbierany przez społeczność? Ile już fan-maili dostałeś? :)

DrFaustus: No, to moja ulubiona działka. :) Dostałem sporo tych maili, koło 100 myślę, że będzie. Ale poza majlami byli kolesie co wpadali na irca tylko żeby mi powiedzieć co im się podobało. No i w sumie w paru gralniach dość spore uznanie. Sam się zdziwiłem - wchodzę, a tam ludki latają za sobą z mieczami i gibują. [FPP]SweepeR: Ile czasu w sumie zajęło ci przygotowanie psychomod?

DrFaustus: Teoretycznie, to wczoraj mijają równo 2 lata od wersji publicznej, ale nie ma sensu tego tak liczyć. Często musiałem skupiać się na robocie, szkole, etc. Ktoś kiedyś mi to wypomniał - że psycho powstaje tyle czasu - ale nie miałem zawsze wolnej chwili, żeby się tym zająć. Tym bardziej, że jego powstanie zależało od wielu ludzi, nie zawsze poważnie do tego podchodzących - dola project leadera, hehe :)

[FPP]SweepeR: Mówiłeś coś o PsychoMod 3... Jakiś czas po wypuszczeniu wersji 2.0 wspominałeś też o jakimś genialnym pomyśle... Mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy? :)

DrFaustus: W sumie, to wpadłem na ten pomysł bardzo niedawno, kiedy już wszędzie napisałem, że psycho 2 będzie finalną wersją. Tymczasem gram ostatnio sporo w QuakeWorld i stamtąd nasunął mi się pewien pomysł, pewien tryb rozgrywki. Sam LBN, który też się przerzucił na QW, powiedział, że dzięki temu mod może przyciągnąć graczy na zdecydowanie dłużej niż Psycho2. A, i sprawdziłem - raczej nikt tego JESZCZE nie dodał, a więc będzie dość oryginalne. Dlatego nie chcę mówić na razie co to jest, bo wkrótce mam matury i muszę się na nich skupić. A później wezmę się za wydanie Psycho3, przy którym, jak mówiłem, pomoże DexteR, a modele zrobi najbardziej kompetentny modelarz do Q3 jakiego znam - NeaQuan.

[FPP]SweepeR: Jesteś też graczem QW, masz nawet swój klan. Mógłbyś opowiedzieć na ten temat coś więcej?

DrFaustus: A to dość zabawna sprawa, bo na początku stycznia zacząłem grać. Zaraził mnie mój dobry kolega tiAll. Pograłem trochę, dowiedziałem się, że scena QW jest obecnie o wiele większa niż np. Q2, etc. A nie wiem czy i nie większa od Q3. Z tym, że liga jest naprawdę profesjonalna i niemal każdy prezentuje dość wysoki poziom. Sam się wciągnąłem, zacząłem trenować, poznałem LBN i masę innych ludzi. Wtedy upadł znany dość klan hgc i nie wiem skąd, ale wpadłem na pomysł założenia swojego. Taka głupawka ogólnie. Potem dołączyły jeszcze 3 iosoby i jest nas teraz w JW czterech. Największy paradoks stanowi fakt, że założyłem klan po miesiącu gry w QW - dość niedorzeczne, ale wyszło całkiem nieźle.

[FPP]SweepeR: Masz/macie już jakieś osiągnięcia? :)

DrFaustus: Myślę, że znalezienie przez takiego qw-newbie jak ja 3 dobrych graczy i wspólne treningi, w miarę sprawna organizacja, to już jest spory sukces. Oficjalnie nie pokonaliśmy jednak jeszcze żadnego klanu. Nie licząc heh walki na endif :) Kiedyś z tego żartowali, że stworzę klan do walki na endifie, a potem nawet zagrali tam z nami i przegrali. Ale oficjalnie nie mamy zwycięstw w naszej 2,5 tygodniowej karierze.

[FPP]SweepeR: Życzę więc powodzenia :)

DrFaustus: Dzięki! Przyda nam się :)

[FPP]SweepeR: Hmm, nie mogę po prostu tego pytania nie zadać :P Powiedz mi, jak patrzysz na zjawisko "pro-gamingu"?

DrFaustus: Sam termin "pro-player" w QW kojarzy się dość negatywnie z tego co zauważyłem. To chyba wiąże się z paroma graczami, którzy mimo słabych umiejętności pretendowali do tego miana. Ja zawsze slysząc "polski proplayer" myślałem o insane :) Co zaś się tyczy sceny Q3 to średnio mi się podoba podział na wielbicieli VQ3 i CPMA. Moim marzeniem było, żeby Psycho stało się wyborem graczy, osiągnęło sukces mqwcl w QuakeWorldzie. Może PsychoMod 3 odniesie taki sukces.

[FPP]SweepeR: Hehe :) Mam rozumieć, że szykujesz konkurencję dla OSP i CPMA? :>

DrFaustus: Fajnie by było, jednak z założenia PsychoMod jest na Polskę, więc raczej nie osiągnie międzynarodowego sukcesu. Samo CPMA jest o wiele bardziej złożone, wątpię, żebym sam napisał coś lepszego, albo chociaż godną konkurencję w tym stylu, dlatego Psycho coraz mniej przypomina CPMA. Staram się dodać takie rzeczy jakich wcześniej nie było, np. siekanke na miecze :) Gdyby jednak więcej graczy poparło projekt Psycho, na pewno spróbowałbym swoich sił.

[FPP]SweepeR: Jesteś, jak widzę, wszechstronnym człowiekiem. Robisz coś jeszcze w światku Quaków? :)

DrFaustus: Prawdę mówiąc - tak. Zainteresowałem się produkcją qfilmów. Zrobiłem dwa moje pierwsze, raczej śmieszne niż poważne - są dostępne na stronie moda. Ale zbieram obecnie materiały na prawdziwy dobry qfilm, a także mam parę propozycji kinematograficznych od dwóch klanów QW :)

[FPP]SweepeR: OK, dzięki za wywiad. Możesz kogoś pozdrowić :)

DrFaustus: Oczywiście, z wielką chęcia pozdrawiam cały klan, wszystkich zwolenników Psycho, przeciwników zresztą też, hehe. Scenę QW i Q3 oraz ekipę kanału #fppzone. Pamiętasz te czasu, prawda? :)

[FPP]SweepeR: Hehe, pamiętam aż za dobrze :) Trzymaj się.

Rozmawiał: [FPP]SweepeR
Data: 21 marca 2002





Temat Autor Data  
"Sam LBN ... "
LBN...? 04·12·2002-02:01  
Odp: Sam LBN ...
Faustooo 04·12·2002-03:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]SweepeR
Aktualizacja: 04·12·2002 - 02:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 29 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.129270 sek.