f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Wywiady | Sonic Mayhem (...

Wywiady

Sonic Mayhem (06.07.2003)

Grając w Quake3 lub w Quake2 z pewnością nie mogła ujść Waszej uwadze wspaniała muzyka, która towarzyszy rozgrywce. Muzyka, która świetnie komponuje się w odgłosy zdobywanych fragów, cyberpunkowe levele, ale i mroczne gotyckie katedry. Jej powstanie jest zasługą Sonic Mayhem, znanej obecnie szeroko wśród sceny muzycznej załodze, która zajmuje się robieniem muzyki do gier komputerowych. Wszystko właśnie zaczęło się od serii Quake - ale o tym więcej dowiecie się czytając poniższy wywiad.

Jeśli chcecie zapoznać się lepiej z muzyką Sonic Mayhem i posłuchać ich najnowszych dokonań, to odsyłam Was do ich oficjalnej strony pod adresem www.sonicmayhem.com, gdzie w dziale "Music" znajdziecie mnóstwo mp3 do ściągnięcia.

A teraz przejdźmy już do samego wywiadu.

[FPP]SweepeR: Czy mógłbyś się przedstawić społeczności? Większość z nas zna Cię tylko pod nazwą "Sonic Mayhem".

Sascha: Oczywiście. Nazywam się Sascha Dikiciyan. Urodzony w Niemczech, przeniosłem się do Los Angeles 11 lat temu, żeby studiować na Musician's Institute i University of California.

Sonic Mayhem założyłem (razem z moim byłym partnerer, Dave'em) w 1996, zaraz po tym jak wyszedł Quake1. Quake2 był naszą pierwszą dużą robotą. Teraz pracuję raczej sam, ale czasem, w zależności od projektu, współpracuję z innymi muzykami.

[FPP]SweepeR: W jaki sposób udało się Wam podpisać kontrakt z id, aby nagrać muzykę do Quake2 i później Quake3? Chodzi mi o to, że soundtrack do Quake1 został stworzony przez Trenta Reznor'a z Nine Inch Nails, który dla wielu ludzi jest bogiem. Mieliście dużą konkurencję...

Sascha: No więc zaraz po wyjściu Quake1 wydałem pierwszy w historii dodatek muzyczny pt. "Methods of Destruction". Wtedy sprzedawałem go samodzielnie z mojego mieszkania, nie było żadnej poważnej dystrybucji, ale mimo to okazał się całkiem dużym sukcesem. ID go usłyszało i poprosiło nas o przysłanie dema dla Quake2. Chyba po prostu pojawiliśmy się w dobrym momencie.

[FPP]SweepeR: Mieliście wolną rękę w nagrywaniu ścieżek dźwiękowych dla obu Quake'ów? Czy może id Software powiedziało Wam czego oczekuje i musieliście ich słuchać?

Sascha: Dobre pytanie. Zanim podpisaliśmy kontrakt o Quake2 stworzyliśmy dwa bardzo różne dema. Pierwsze z nich było zbliżone do muzyki z Terminator'a. Więcej tam było stylów orchestral i ambient. ID się ono spodobało, ale chcieli czegoś bardziej w stylu "Metallici". Bardziej rockowe. Tak więc to była decyzja id, aby zrobić coś ciężkiego. Sądzę, że wykonaliśmy dobrą robotę i ta produkcja w dalszym ciągu trzyma swoje miejsce w świecie, ale naprawdę chciałbym, żeby id wybrało wtedy tą bardziej industrialną wersję. Dałoby to graczowi odczucie bardziej "filmowe".

[FPP]SweepeR: Jest różnica pomiędzy muzyką z Q2 i Q3. OST z Q2 jest bardziej w stylu heavy metal, podczas gdy w Q3 słyszymy dużo komputerów, itp... A Wasze najnowsze promo to już calkiem industrial.

Sascha: Tak. Q2 to był mix rocka, industrialu i metalu. Ale my zawsze bardziej specjalizowaliśmy się w bardziej elektronicznych gatunkach, tak więc przy Q3 mieliśmy szansę stworzyć bardziej interesujące kawałki. A ponieważ w Q3 nie ma żadnej fabuły, muzyka potrzebna jest tylko po to, by motywować do deathmatch'u. Soundtrack z Quake3: Arena jest także dostępny na osobnej płucie. Powiedziałbym, że mieliśmy więcej swobody przy Q3 niż wcześniej.

Nasze najnowsze promo jest mixem gatunków orchestral/industrial/electronica. To jest to, co robimy najlepiej. Ale nie znaczy to, że nie możemy tworzyć i innych stylów.

[FPP]SweepeR: Poza Q2 i Q3 zrobiliście także muzykę do "James Bond: Tomorrow Never Dies". Przy którym projekcie lepiej Wam się pracowało? A może są jeszcze inne gry, w których możemy usłyszeć Waszą muzykę?

Sascha: Stworzyliśmy jeszcze muzykę do wszystkich mission-pack'ów Q2 i Q3. Ponadto naszą muzykę można usłyszeć w grze na PSX "Shiny's Wild 9". No i wszystkie efekty dźwiękowe broni w Unreal Tournament zostały stworzone przeze mnie.

Mieliśmy dużo zabawy z tym Bond'em. Świetną zabawą było użyć klasycznej melodii i bawić się z nią, robić nową, etc. Z przyjemnością zająłbym się kolejną grą o Bondzie.

[FPP]SweepeR: Ile czasu zajmuje stworzenie jednego kawałka, który usatysfakcjonuje i Was i autorów danej gry?

Sascha: To naprawdę zależy. Jeśli mam wystarczająco dużo czasu, to gdzieś 5-6 dni. Właśnie poproszono mnie o przysłanie dema dla nowej gry z serii Terminator (jeszcze nic nie podpisaliśmy) i mieliśmy tylko jeden dzień na stworzenie czegokolwiek. A to oznacza ładny 12-godzinny dzień roboczy. ;)

[FPP]SweepeR: Jesteś jedyną osobą, która pracuje przy muzyce Sonic Mayhem czy stoi za tym więcej ludzi?

Sascha: Sonic Mayhem założyłem z Davem Valencia. On jednak wolał zająć się innymi rzeczami, więc od 2000 roku pracuję głównie sam. Zależnie od projektu współpracuję czasem z innymi muzykami.

[FPP]SweepeR: Czy robienie muzyki to Twoje główne zajęcie?

Sascha: Tak. Robię jeszcze dużo innych rzeczy poza muzyką do gier. Jestem także DJ'em i mam swoją własną linię CD z samplami. Możecie je sprawdzić na www.noizeloops.com.

[FPP]SweepeR: Jakie są Twoje ulubione zespoły/artyści? Którzy mieli (i mają) wpływ na Twoja muzykę?

Sascha: New Order, NIN, Autechre, Aphex Twin, MM, Rob Zombie - to tylko kilku z nich.

[FPP]SweepeR: Grasz w gry, do których robisz muzykę? Co sądzisz o Quake3?

Sascha: O tak. Po pierwsze i najważniejsze jestem graczem. Zacząłem grać już w 1982 na moim VIC-20. O ile pamiętam miał chyba 4 kolory i coś około 16kb RAM-u. Kiedy wyszedł Quake1 grałem w niego online godzinami - od 23:00 do 6:00 każdego dnia. To były świetne czasy. Wciąż gram w Quake3, głównie w Rocket Arenę. Szukajcie "Buzzfunk'a". ;)

[FPP]SweepeR: Jakie sa Twoje plany na przyszłość? Wiemy już, że muzykę do Doom3 będzie robił Trent Reznor, ale zbliża się Quake4... Są jakieś szanse, że usłyszymy Waszą muzykę w tej grze?

Sascha: Ostatnio słyszałem, że Trent nie jest już związany z Doom3. Nie mam pojęcia kto teraz się tym zajmuje.

Tak, wyślemy demo muzyki do Q4 w odpowiednim czasie. Pracujemy aktualnie nad kilkoma projektami i niestety nie mogę się nimi w tej chwili z Wami podzielić, ale umowa to umowa. ;) Czekajcie na informacje na naszej stronie już niedługo.

[FPP]SweepeR: OK, dzięki za wywiad i powodzenia w przyszłości. Muszę Ci jeszcze powiedzieć, że Quake2 OST jest wciąż jednym z moich ulubionych CD.

Sascha: Dzięki! Włożyliśmy w niego dużo pracy i serca. Miło jest widzieć, że ludziom wciąż się podoba.

Rozmawiał: [FPP]SweepeR
Data: 5 lipca 2003





Temat Autor Data  
gj!
[FPP]Krypton 07·12·2002-06:01  
Odp: Natach Atlas
oi 01·12·2003-07:02  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]SweepeR
Aktualizacja: 07·12·2002 - 06:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Wtorek · 23 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.135201 sek.