f·p·p · q·u·a·k·e · 3 http://quake3.fpp.pl |
|||
Wywiady Sonic Mayhem (06.07.2003) Jeśli chcecie zapoznać się lepiej z muzyką Sonic Mayhem i posłuchać ich najnowszych dokonań, to odsyłam Was do ich oficjalnej strony pod adresem www.sonicmayhem.com, gdzie w dziale "Music" znajdziecie mnóstwo mp3 do ściągnięcia. A teraz przejdźmy już do samego wywiadu. [FPP]SweepeR: Czy mógłbyś się przedstawić społeczności? Większość z nas zna Cię tylko pod nazwą "Sonic Mayhem". Sascha: Oczywiście. Nazywam się Sascha Dikiciyan. Urodzony w Niemczech, przeniosłem się do Los Angeles 11 lat temu, żeby studiować na Musician's Institute i University of California. Sonic Mayhem założyłem (razem z moim byłym partnerer, Dave'em) w 1996, zaraz po tym jak wyszedł Quake1. Quake2 był naszą pierwszą dużą robotą. Teraz pracuję raczej sam, ale czasem, w zależności od projektu, współpracuję z innymi muzykami. [FPP]SweepeR: W jaki sposób udało się Wam podpisać kontrakt z id, aby nagrać muzykę do Quake2 i później Quake3? Chodzi mi o to, że soundtrack do Quake1 został stworzony przez Trenta Reznor'a z Nine Inch Nails, który dla wielu ludzi jest bogiem. Mieliście dużą konkurencję... Sascha: No więc zaraz po wyjściu Quake1 wydałem pierwszy w historii dodatek muzyczny pt. "Methods of Destruction". Wtedy sprzedawałem go samodzielnie z mojego mieszkania, nie było żadnej poważnej dystrybucji, ale mimo to okazał się całkiem dużym sukcesem. ID go usłyszało i poprosiło nas o przysłanie dema dla Quake2. Chyba po prostu pojawiliśmy się w dobrym momencie. [FPP]SweepeR: Mieliście wolną rękę w nagrywaniu ścieżek dźwiękowych dla obu Quake'ów? Czy może id Software powiedziało Wam czego oczekuje i musieliście ich słuchać? Sascha: Dobre pytanie. Zanim podpisaliśmy kontrakt o Quake2 stworzyliśmy dwa bardzo różne dema. Pierwsze z nich było zbliżone do muzyki z Terminator'a. Więcej tam było stylów orchestral i ambient. ID się ono spodobało, ale chcieli czegoś bardziej w stylu "Metallici". Bardziej rockowe. Tak więc to była decyzja id, aby zrobić coś ciężkiego. Sądzę, że wykonaliśmy dobrą robotę i ta produkcja w dalszym ciągu trzyma swoje miejsce w świecie, ale naprawdę chciałbym, żeby id wybrało wtedy tą bardziej industrialną wersję. Dałoby to graczowi odczucie bardziej "filmowe". [FPP]SweepeR: Jest różnica pomiędzy muzyką z Q2 i Q3. OST z Q2 jest bardziej w stylu heavy metal, podczas gdy w Q3 słyszymy dużo komputerów, itp... A Wasze najnowsze promo to już calkiem industrial. Sascha: Tak. Q2 to był mix rocka, industrialu i metalu. Ale my zawsze bardziej specjalizowaliśmy się w bardziej elektronicznych gatunkach, tak więc przy Q3 mieliśmy szansę stworzyć bardziej interesujące kawałki. A ponieważ w Q3 nie ma żadnej fabuły, muzyka potrzebna jest tylko po to, by motywować do deathmatch'u. Soundtrack z Quake3: Arena jest także dostępny na osobnej płucie. Powiedziałbym, że mieliśmy więcej swobody przy Q3 niż wcześniej. Nasze najnowsze promo jest mixem gatunków orchestral/industrial/electronica. To jest to, co robimy najlepiej. Ale nie znaczy to, że nie możemy tworzyć i innych stylów. [FPP]SweepeR: Poza Q2 i Q3 zrobiliście także muzykę do "James Bond: Tomorrow Never Dies". Przy którym projekcie lepiej Wam się pracowało? A może są jeszcze inne gry, w których możemy usłyszeć Waszą muzykę? Sascha: Stworzyliśmy jeszcze muzykę do wszystkich mission-pack'ów Q2 i Q3. Ponadto naszą muzykę można usłyszeć w grze na PSX "Shiny's Wild 9". No i wszystkie efekty dźwiękowe broni w Unreal Tournament zostały stworzone przeze mnie. Mieliśmy dużo zabawy z tym Bond'em. Świetną zabawą było użyć klasycznej melodii i bawić się z nią, robić nową, etc. Z przyjemnością zająłbym się kolejną grą o Bondzie. [FPP]SweepeR: Ile czasu zajmuje stworzenie jednego kawałka, który usatysfakcjonuje i Was i autorów danej gry? Sascha: To naprawdę zależy. Jeśli mam wystarczająco dużo czasu, to gdzieś 5-6 dni. Właśnie poproszono mnie o przysłanie dema dla nowej gry z serii Terminator (jeszcze nic nie podpisaliśmy) i mieliśmy tylko jeden dzień na stworzenie czegokolwiek. A to oznacza ładny 12-godzinny dzień roboczy. ;) [FPP]SweepeR: Jesteś jedyną osobą, która pracuje przy muzyce Sonic Mayhem czy stoi za tym więcej ludzi? Sascha: Sonic Mayhem założyłem z Davem Valencia. On jednak wolał zająć się innymi rzeczami, więc od 2000 roku pracuję głównie sam. Zależnie od projektu współpracuję czasem z innymi muzykami. [FPP]SweepeR: Czy robienie muzyki to Twoje główne zajęcie? Sascha: Tak. Robię jeszcze dużo innych rzeczy poza muzyką do gier. Jestem także DJ'em i mam swoją własną linię CD z samplami. Możecie je sprawdzić na www.noizeloops.com. [FPP]SweepeR: Jakie są Twoje ulubione zespoły/artyści? Którzy mieli (i mają) wpływ na Twoja muzykę? Sascha: New Order, NIN, Autechre, Aphex Twin, MM, Rob Zombie - to tylko kilku z nich. [FPP]SweepeR: Grasz w gry, do których robisz muzykę? Co sądzisz o Quake3? Sascha: O tak. Po pierwsze i najważniejsze jestem graczem. Zacząłem grać już w 1982 na moim VIC-20. O ile pamiętam miał chyba 4 kolory i coś około 16kb RAM-u. Kiedy wyszedł Quake1 grałem w niego online godzinami - od 23:00 do 6:00 każdego dnia. To były świetne czasy. Wciąż gram w Quake3, głównie w Rocket Arenę. Szukajcie "Buzzfunk'a". ;) [FPP]SweepeR: Jakie sa Twoje plany na przyszłość? Wiemy już, że muzykę do Doom3 będzie robił Trent Reznor, ale zbliża się Quake4... Są jakieś szanse, że usłyszymy Waszą muzykę w tej grze? Sascha: Ostatnio słyszałem, że Trent nie jest już związany z Doom3. Nie mam pojęcia kto teraz się tym zajmuje. Tak, wyślemy demo muzyki do Q4 w odpowiednim czasie. Pracujemy aktualnie nad kilkoma projektami i niestety nie mogę się nimi w tej chwili z Wami podzielić, ale umowa to umowa. ;) Czekajcie na informacje na naszej stronie już niedługo. [FPP]SweepeR: OK, dzięki za wywiad i powodzenia w przyszłości. Muszę Ci jeszcze powiedzieć, że Quake2 OST jest wciąż jednym z moich ulubionych CD. Sascha: Dzięki! Włożyliśmy w niego dużo pracy i serca. Miło jest widzieć, że ludziom wciąż się podoba. Rozmawiał: [FPP]SweepeR Data: 5 lipca 2003 -------------------------------------- Aktualizacja: 07·12·2002 - 06:01 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-05-04, 04:19, z
172.70.126.69 (172.70.126.69) Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:946::: DRUKUJ | Powrót |