f·p·p · q·u·a·k·e · 3 http://quake3.fpp.pl |
|||
Poradniki Jak pisać skrypty? Pisanie skryptów w q3? Brzmi groźnie nie? Tak naprawdę jest to banalnie proste i opiera się na ledwie 2 komendach. Gwarantuje, że po tym, krótkim tutorialu napiszecie swój pierwszy skrypt. Zanim zaczniemy musimy wymyśleć do czego nasz skrypt będzie służył...może naprzykład do przełączania z modelu niebieskiego na czerwony? Na wielu mapach czerwony jest lepiej widoczny niż niebieski i odwrotnie. No tak to trzeba wejść do menu wybrać kolor czerwony, wyjść i zrestartować. Za chwile zmiana mapy i bardziej nam pasuje niebieski. Grrrrr...przydał by się...Skrypt! Na początek nazwijmy nasz skrypt Zmieniacz kolorow* Wszystko co w konsoli jest zapisane po "//" nie zostanie uwzględnione przy loadowaniu configa. Pomysł i nazwe już mamy więc czas zapisać pierwszą linijkę. Kiedy piszemy skrypt potrzebujemy tylko 2 komendy: set: ustawia daną komendę np: set red "set model ranger/red" vstr :nie umiem wam dokładnie powiedzieć do czegło służy, ale moge bardzo dobrze to z obrazować. Vstr "wywołuje" dany set do, kórego jest przypisany. set blue_red "vstr red" bind end "vstr blue_red set blue_red- ustawiamy kolory modeli vstr red - ponieważ kolorem domyślnym jest niebieski ,chcemy żeby najpierw był zmieniany na czerwony a później spowrotem na niebieski .Wybieramy więc "red" bind end "vstr blue_red" - bindujemy klawisz end żeby on uruchomił linijke blue_red. Kiedy zostanie przeczytana linijka blue_red , automatycznie zostaną wybrane polecenia zapisane w wcześniej wybranej linijce. Mówiąc ,krótko "vstr blue_red"--otwiera się ta linijka---> set blue_red "vstr red"---w linijce blue_red jest następna komenda--> vstr red i wybranym przez nas kolorem jest czerwony!! Heh dalej tu jesteście? :) Nie martwcie się zaraz wszystko będzie jasne. set red - oto początek pierwszej linijki. set red "set model ranger/red - i oto wasz pierwszy duży krok! Ustawiacie (set) pod red następną komende : model i jego kolor "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue - zapis blue_red to poprostu nazwa obydwuch linijek ,ale ważne jest vstr blue czyli wywołanie następnej linijki kodu. A tak ma wyglądać pierwsza linijka: set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue" A oto druga linijka: set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red" ustawiamy nazwe linijki jako "blue" ,kolor modelu niebieski i na końcu vstr red czyli wywołanie poprzedniej linijki.Jest to o tyle ważne ,że kolejne naciśniecie klawisza odpowiedzialnego za uruchomienie skryptu przywróci nam nasz pierwotny kolor. Zakończenie skryptu: set blue_red "vstr red" Naszym kolorem jest niebieski dlatego blue jest drugą linijką a po naciśnięciu klawisza zobaczymy czerwony model ponieważ nasz bind wywołuje z dwóch linijek blue i red (blue_red) najpierw "vstr red" czyli pierwszą linijke czyli poprostu czerwony model. Geeeez...co ja paliłem jak to napisałem ;) Mimo to uważam ,że wszystko jest jasne. Oto cały skrypt: Zmieniacz kolorow // Przelancza miedzy kolorami modeli v.01 (c)Twoja ksywa 2001 set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue" set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red" set blue_red "vstr red" bind end "vstr blue_red ; vid_restart" Pare wyjaśnień na koniec: 1) nazwa linijek (w tym przypadku blue i red) może być absolutnie dowolna i nie ma nic wspolnego z tym do czego dany skrypt się odnosi. 2) każdą komende oddzielamy od pozostałych ";" . 3) jeżeli nasz skrypt zmienia coś w grafice (w naszym przypadku zmienia kolory) to potrzebna jest komenda vid_restart. bind end "vstr blue_red ; vid_restart" - w tym przypadku po naciśnięciu "end" nastąpi odświeżenie ekranu (a nie restart mapy!) 4) miłym dodadkiem do skryptu jest tzw: echo , które tylko my widzimy (w przypadku tego skryptu nie ma sensu dodawać echa gryż odrazu następuje restart) zapisujemy to tak: set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo NIEBIESKI!" To było by na tyle :) Na koniec jeszcze adres: http://www.planetquake.com/thebind/ - bindy , configi i...SKRYPTY! *wyjątkowo głupia nazwa wymyślona na potrzeby tego tutoriala X_BART Dalej » -------------------------------------- Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-04-29, 13:34, z
172.69.6.160 (172.69.6.160) Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:102::: DRUKUJ | Powrót |