|
Oto druga część tutorialu o skryptach.
Teksty w grze...
Czym byłby quake bez cientych ripost i obelg? Oczywiście nikt tego nie pochwala, ale jest to nieodłączna cześć świata quake.
Szkoda na klawiaturze bindować wiele teksów , w których łatwo się pogubić. Zamiast tego można napisać prosty skrypt ,który za nas zajmie się częścią werbalną pojedynku ;) .
Nasza nazwa dla skryptu.
Teraz ustawiamy pierwszy parametr odpowiedzialny za wywołanie kolejnej linijki i przewiniencie do początku. Nazwijmy go "FragTxt"
set FragTxt0 "say Eat THIS!"
a oto pierwsza część skryptu. Zauważcie nazwe "FragTxt0" , każda kolejna linijka będzie miała własny numerek dzieki czemu skrypt będzie mógł ustawić je w odpowiedniej kolejności.
set FragTxt vstr FragTxt1
Druga część pierwszej linijki. FragTxt1 to poprostu wywołanie następnego tekstu
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
Teraz możemy już pisać następne:
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours... ; set FragTxt vstr FragTxt0" <--- Przy ostatniej linijce wpisujemy nazwe(numer) 1 linijki
vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0
Na zakończenie skryptu wpisujemy nazwe pierwszej komendy dzieki czemu skrypt po wywołaniu wszystkich 3 linijek będzie mógł zacząć od początku
bind n "vstr FragTxt"
Koniec skryptu.
Tak ma wyglądać całość:
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0"
vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0
bind n "vstr FragTxt"
Na koniec jeszcze 2 słówka: nie zapominajmy o kulturze na serwerach. Łatwo sobie przez bycie wulgarnym zrobić zła opinie a na szacunek pracuje się długo. Tego typu skrypty mają tylko ubarwić gre na serwerze a nie psuć innym zabawę. Jeśli ktoś wam podskakuje to nie wyręczajcie się głupi tekstami , "let your gun do talking". Najlepszym argumentem zawsze będzie rail między oczy :). Po drugie ten rodzaj skryptu może posłużyć do np: zmiany dźwięku , modelu , mapy etc.
np:
set Cel0 "cg_drawcrosshair 1; set Cel vstr Cel1 ; echo ^31=krzyzyk"
set Cel1 "cg_drawcrosshair 2; set Cel vstr Cel2 ; echo ^42=otwarty krzyzyk"
set Cel2 "cg_drawcrosshair 3; set Cel vstr Cel0 ; echo ^53=kropka w zamknietym kole"
vstr Cel0
set Cel vstr Cel0
bind g "vstr Cel"
set sniper "+zoom;weapon 2;sensitivity 4;cg_drawCrosshair 6;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr gun ; echo ^4SNIPER_GUN"
set gun "-zoom;weapon 7;weapon 5;sensitivity 12;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr sniper ; echo ^3MACHINEGUN"
set sniper_gun "vstr sniper"
bind alt "vstr sniper_gun"
set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo ^1RED"
set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red ; echo ^4BLUE"
set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red ; vid_restart"
set a1 "weapon 6;sensitivity 4;cg_zoomfov 130;+zoom;cg_drawgun 1;cg_fov 300;bind w vstr a2"
set a2 "weapon 5;sensitivity 12;cg_zoomfov 130;-zoom;cg_drawgun 0;cg_fov 130;bind w vstr a1"
set a1_a2 "vstr a1"
bind w vstr a1
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0"
vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0
bind n "vstr FragTxt"
Dalej »
-------------------------------------- Autor: [FPP]Raptor Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01
: DRUKUJ
|
|