f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Poradniki | Skrypty w Q3

Poradniki

Skrypty w Q3

Oto druga część tutorialu o skryptach.

Teksty w grze...

Czym byłby quake bez cientych ripost i obelg? Oczywiście nikt tego nie pochwala, ale jest to nieodłączna cześć świata quake. Szkoda na klawiaturze bindować wiele teksów , w których łatwo się pogubić. Zamiast tego można napisać prosty skrypt ,który za nas zajmie się częścią werbalną pojedynku ;) .

Teksty po fragu
Nasza nazwa dla skryptu.

Teraz ustawiamy pierwszy parametr odpowiedzialny za wywołanie kolejnej linijki i przewiniencie do początku. Nazwijmy go "FragTxt"

set FragTxt0 "say Eat THIS!"

a oto pierwsza część skryptu. Zauważcie nazwe "FragTxt0" , każda kolejna linijka będzie miała własny numerek dzieki czemu skrypt będzie mógł ustawić je w odpowiedniej kolejności.

set FragTxt vstr FragTxt1

Druga część pierwszej linijki. FragTxt1 to poprostu wywołanie następnego tekstu

set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"

Teraz możemy już pisać następne:

set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours... ; set FragTxt vstr FragTxt0" <--- Przy ostatniej linijce wpisujemy nazwe(numer) 1 linijki

vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0

Na zakończenie skryptu wpisujemy nazwe pierwszej komendy dzieki czemu skrypt po wywołaniu wszystkich 3 linijek będzie mógł zacząć od początku

bind n "vstr FragTxt"

Koniec skryptu.

Tak ma wyglądać całość:

Teksty po fragu
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0"
vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0
bind n "vstr FragTxt"

Na koniec jeszcze 2 słówka: nie zapominajmy o kulturze na serwerach. Łatwo sobie przez bycie wulgarnym zrobić zła opinie a na szacunek pracuje się długo. Tego typu skrypty mają tylko ubarwić gre na serwerze a nie psuć innym zabawę. Jeśli ktoś wam podskakuje to nie wyręczajcie się głupi tekstami , "let your gun do talking". Najlepszym argumentem zawsze będzie rail między oczy :). Po drugie ten rodzaj skryptu może posłużyć do np: zmiany dźwięku , modelu , mapy etc.

np:

Celowniki
set Cel0 "cg_drawcrosshair 1; set Cel vstr Cel1 ; echo ^31=krzyzyk"
set Cel1 "cg_drawcrosshair 2; set Cel vstr Cel2 ; echo ^42=otwarty krzyzyk"
set Cel2 "cg_drawcrosshair 3; set Cel vstr Cel0 ; echo ^53=kropka w zamknietym kole"
vstr Cel0
set Cel vstr Cel0
bind g "vstr Cel"

Sinper gun
set sniper "+zoom;weapon 2;sensitivity 4;cg_drawCrosshair 6;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr gun ; echo ^4SNIPER_GUN"
set gun "-zoom;weapon 7;weapon 5;sensitivity 12;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr sniper ; echo ^3MACHINEGUN"
set sniper_gun "vstr sniper"
bind alt "vstr sniper_gun"

Model Blue/Red
set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo ^1RED"
set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red ; echo ^4BLUE"
set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red ; vid_restart"

LightingGun Setup script]
set a1 "weapon 6;sensitivity 4;cg_zoomfov 130;+zoom;cg_drawgun 1;cg_fov 300;bind w vstr a2"
set a2 "weapon 5;sensitivity 12;cg_zoomfov 130;-zoom;cg_drawgun 0;cg_fov 130;bind w vstr a1"
set a1_a2 "vstr a1"
bind w vstr a1

Teksty po fragu
set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1"
set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2"
set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0"
vstr FragTxt0
set FragTxt vstr FragTxt0
bind n "vstr FragTxt"

 Dalej  » 








 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Raptor
Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Poniedziałek · 29 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.121878 sek.