f·p·p · q·u·a·k·e · 3 http://quake3.fpp.pl |
|||
Poradniki Skrypty w Q3 Oto druga część tutorialu o skryptach. Teksty w grze... Czym byłby quake bez cientych ripost i obelg? Oczywiście nikt tego nie pochwala, ale jest to nieodłączna cześć świata quake. Szkoda na klawiaturze bindować wiele teksów , w których łatwo się pogubić. Zamiast tego można napisać prosty skrypt ,który za nas zajmie się częścią werbalną pojedynku ;) . Teksty po fragu Nasza nazwa dla skryptu. Teraz ustawiamy pierwszy parametr odpowiedzialny za wywołanie kolejnej linijki i przewiniencie do początku. Nazwijmy go "FragTxt" set FragTxt0 "say Eat THIS!" a oto pierwsza część skryptu. Zauważcie nazwe "FragTxt0" , każda kolejna linijka będzie miała własny numerek dzieki czemu skrypt będzie mógł ustawić je w odpowiedniej kolejności. set FragTxt vstr FragTxt1 Druga część pierwszej linijki. FragTxt1 to poprostu wywołanie następnego tekstu set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1" Teraz możemy już pisać następne: set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1" set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2" set FragTxt2 "say Up yours... ; set FragTxt vstr FragTxt0" <--- Przy ostatniej linijce wpisujemy nazwe(numer) 1 linijki vstr FragTxt0 set FragTxt vstr FragTxt0 Na zakończenie skryptu wpisujemy nazwe pierwszej komendy dzieki czemu skrypt po wywołaniu wszystkich 3 linijek będzie mógł zacząć od początku bind n "vstr FragTxt" Koniec skryptu. Tak ma wyglądać całość: Teksty po fragu set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1" set FragTxt1 "say Bite^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2" set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0" vstr FragTxt0 set FragTxt vstr FragTxt0 bind n "vstr FragTxt" Na koniec jeszcze 2 słówka: nie zapominajmy o kulturze na serwerach. Łatwo sobie przez bycie wulgarnym zrobić zła opinie a na szacunek pracuje się długo. Tego typu skrypty mają tylko ubarwić gre na serwerze a nie psuć innym zabawę. Jeśli ktoś wam podskakuje to nie wyręczajcie się głupi tekstami , "let your gun do talking". Najlepszym argumentem zawsze będzie rail między oczy :). Po drugie ten rodzaj skryptu może posłużyć do np: zmiany dźwięku , modelu , mapy etc. np: Celowniki set Cel0 "cg_drawcrosshair 1; set Cel vstr Cel1 ; echo ^31=krzyzyk" set Cel1 "cg_drawcrosshair 2; set Cel vstr Cel2 ; echo ^42=otwarty krzyzyk" set Cel2 "cg_drawcrosshair 3; set Cel vstr Cel0 ; echo ^53=kropka w zamknietym kole" vstr Cel0 set Cel vstr Cel0 bind g "vstr Cel" Sinper gun set sniper "+zoom;weapon 2;sensitivity 4;cg_drawCrosshair 6;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr gun ; echo ^4SNIPER_GUN" set gun "-zoom;weapon 7;weapon 5;sensitivity 12;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairsize 50;set sniper_gun vstr sniper ; echo ^3MACHINEGUN" set sniper_gun "vstr sniper" bind alt "vstr sniper_gun" Model Blue/Red set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo ^1RED" set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red ; echo ^4BLUE" set blue_red "vstr red" bind end "vstr blue_red ; vid_restart" LightingGun Setup script] set a1 "weapon 6;sensitivity 4;cg_zoomfov 130;+zoom;cg_drawgun 1;cg_fov 300;bind w vstr a2" set a2 "weapon 5;sensitivity 12;cg_zoomfov 130;-zoom;cg_drawgun 0;cg_fov 130;bind w vstr a1" set a1_a2 "vstr a1" bind w vstr a1 Teksty po fragu set FragTxt0 "say Eat THIS! ; set FragTxt vstr FragTxt1" set FragTxt1 "say Bite ^1Me! ; set FragTxt vstr FragTxt2" set FragTxt2 "say Up yours..; set FragTxt vstr FragTxt0" vstr FragTxt0 set FragTxt vstr FragTxt0 bind n "vstr FragTxt" Dalej » -------------------------------------- Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-05-16, 08:39, z
172.70.127.14 (172.70.127.14) Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:105::: DRUKUJ | Powrót |