|
Pisanie skryptów w q3? Brzmi groźnie nie? Tak naprawdę jest to banalnie proste i opiera się na ledwie 2 komendach. Gwarantuje, że po tym, krótkim tutorialu napiszecie swój pierwszy skrypt.
Zanim zaczniemy musimy wymyśleć do czego nasz skrypt będzie służył...może naprzykład do przełączania z modelu niebieskiego na czerwony? Na wielu mapach czerwony jest lepiej widoczny niż niebieski i odwrotnie. No tak to trzeba wejść do menu wybrać kolor czerwony, wyjść i zrestartować. Za chwile zmiana mapy i bardziej nam pasuje niebieski. Grrrrr...przydał by się...Skrypt!
Na początek nazwijmy nasz skrypt
Wszystko co w konsoli jest zapisane po "//" nie zostanie uwzględnione przy loadowaniu configa.
Pomysł i nazwe już mamy więc czas zapisać pierwszą linijkę.
Kiedy piszemy skrypt potrzebujemy tylko 2 komendy:
set: ustawia daną komendę np: set red "set model ranger/red"
vstr :nie umiem wam dokładnie powiedzieć do czegło służy, ale moge bardzo dobrze to z obrazować. Vstr "wywołuje" dany set do, kórego jest przypisany.
set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red
set blue_red- ustawiamy kolory modeli
vstr red - ponieważ kolorem domyślnym jest niebieski ,chcemy żeby najpierw był zmieniany na czerwony a później spowrotem na niebieski .Wybieramy więc "red"
bind end "vstr blue_red" - bindujemy klawisz end żeby on uruchomił linijke blue_red. Kiedy zostanie przeczytana linijka blue_red , automatycznie zostaną wybrane polecenia zapisane w wcześniej wybranej linijce.
Mówiąc ,krótko
"vstr blue_red"--otwiera się ta linijka---> set blue_red "vstr red"---w linijce blue_red jest następna komenda--> vstr red
i wybranym przez nas kolorem jest czerwony!! Heh dalej tu jesteście? :)
Nie martwcie się zaraz wszystko będzie jasne.
set red - oto początek pierwszej linijki.
set red "set model ranger/red - i oto wasz pierwszy duży krok! Ustawiacie (set) pod red następną komende : model i jego kolor
"set model ranger/red ; set blue_red vstr blue - zapis blue_red to poprostu nazwa obydwuch linijek ,ale ważne jest vstr blue czyli wywołanie następnej linijki kodu.
A tak ma wyglądać pierwsza linijka:
set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue"
A oto druga linijka:
set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red"
ustawiamy nazwe linijki jako "blue" ,kolor modelu niebieski i na końcu vstr red czyli wywołanie poprzedniej linijki.Jest to o tyle ważne ,że kolejne naciśniecie klawisza odpowiedzialnego za uruchomienie skryptu przywróci nam nasz pierwotny kolor.
Zakończenie skryptu:
set blue_red "vstr red"
Naszym kolorem jest niebieski dlatego blue jest drugą linijką a po naciśnięciu klawisza zobaczymy czerwony model ponieważ nasz bind wywołuje z dwóch linijek blue i red (blue_red) najpierw "vstr red" czyli pierwszą linijke czyli poprostu czerwony model.
Geeeez...co ja paliłem jak to napisałem ;) Mimo to uważam ,że wszystko jest jasne. Oto cały skrypt:
// Przelancza miedzy kolorami modeli v.01 (c)Twoja ksywa 2001
set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue"
set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red"
set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red ; vid_restart"
Pare wyjaśnień na koniec:
1) nazwa linijek (w tym przypadku blue i red) może być absolutnie dowolna i nie ma nic wspolnego z tym do czego dany skrypt się odnosi.
2) każdą komende oddzielamy od pozostałych ";" .
3) jeżeli nasz skrypt zmienia coś w grafice (w naszym przypadku zmienia kolory) to potrzebna jest komenda vid_restart.
bind end "vstr blue_red ; vid_restart" - w tym przypadku po naciśnięciu "end" nastąpi odświeżenie ekranu (a nie restart mapy!)
4) miłym dodadkiem do skryptu jest tzw: echo , które tylko my widzimy (w przypadku tego skryptu nie ma sensu dodawać echa gryż odrazu następuje restart)
zapisujemy to tak: set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo NIEBIESKI!"
To było by na tyle :)
Na koniec jeszcze adres:
http://www.planetquake.com/thebind/ - bindy , configi i...SKRYPTY!
*wyjątkowo głupia nazwa wymyślona na potrzeby tego tutoriala
X_BART
Dalej »
-------------------------------------- Autor: [FPP]Raptor Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01
: DRUKUJ
|
|