f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Poradniki | Jak pisać sk...

Poradniki

Jak pisać skrypty?

Pisanie skryptów w q3? Brzmi groźnie nie? Tak naprawdę jest to banalnie proste i opiera się na ledwie 2 komendach. Gwarantuje, że po tym, krótkim tutorialu napiszecie swój pierwszy skrypt.

Zanim zaczniemy musimy wymyśleć do czego nasz skrypt będzie służył...może naprzykład do przełączania z modelu niebieskiego na czerwony? Na wielu mapach czerwony jest lepiej widoczny niż niebieski i odwrotnie. No tak to trzeba wejść do menu wybrać kolor czerwony, wyjść i zrestartować. Za chwile zmiana mapy i bardziej nam pasuje niebieski. Grrrrr...przydał by się...Skrypt!

Na początek nazwijmy nasz skrypt

Zmieniacz kolorow*

Wszystko co w konsoli jest zapisane po "//" nie zostanie uwzględnione przy loadowaniu configa.

Pomysł i nazwe już mamy więc czas zapisać pierwszą linijkę. Kiedy piszemy skrypt potrzebujemy tylko 2 komendy:

set: ustawia daną komendę np: set red "set model ranger/red" vstr :nie umiem wam dokładnie powiedzieć do czegło służy, ale moge bardzo dobrze to z obrazować. Vstr "wywołuje" dany set do, kórego jest przypisany.

set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red

set blue_red- ustawiamy kolory modeli

vstr red - ponieważ kolorem domyślnym jest niebieski ,chcemy żeby najpierw był zmieniany na czerwony a później spowrotem na niebieski .Wybieramy więc "red"

bind end "vstr blue_red" - bindujemy klawisz end żeby on uruchomił linijke blue_red. Kiedy zostanie przeczytana linijka blue_red , automatycznie zostaną wybrane polecenia zapisane w wcześniej wybranej linijce.

Mówiąc ,krótko "vstr blue_red"--otwiera się ta linijka---> set blue_red "vstr red"---w linijce blue_red jest następna komenda--> vstr red i wybranym przez nas kolorem jest czerwony!! Heh dalej tu jesteście? :)

Nie martwcie się zaraz wszystko będzie jasne.

set red - oto początek pierwszej linijki.

set red "set model ranger/red - i oto wasz pierwszy duży krok! Ustawiacie (set) pod red następną komende : model i jego kolor

"set model ranger/red ; set blue_red vstr blue - zapis blue_red to poprostu nazwa obydwuch linijek ,ale ważne jest vstr blue czyli wywołanie następnej linijki kodu.

A tak ma wyglądać pierwsza linijka:

set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue"

A oto druga linijka:

set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red"

ustawiamy nazwe linijki jako "blue" ,kolor modelu niebieski i na końcu vstr red czyli wywołanie poprzedniej linijki.Jest to o tyle ważne ,że kolejne naciśniecie klawisza odpowiedzialnego za uruchomienie skryptu przywróci nam nasz pierwotny kolor.

Zakończenie skryptu:

set blue_red "vstr red"

Naszym kolorem jest niebieski dlatego blue jest drugą linijką a po naciśnięciu klawisza zobaczymy czerwony model ponieważ nasz bind wywołuje z dwóch linijek blue i red (blue_red) najpierw "vstr red" czyli pierwszą linijke czyli poprostu czerwony model.

Geeeez...co ja paliłem jak to napisałem ;) Mimo to uważam ,że wszystko jest jasne. Oto cały skrypt:

Zmieniacz kolorow
// Przelancza miedzy kolorami modeli v.01 (c)Twoja ksywa 2001

set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue"
set blue "set model ranger/blue ; set blue_red vstr red"
set blue_red "vstr red"
bind end "vstr blue_red ; vid_restart"

Pare wyjaśnień na koniec:

1) nazwa linijek (w tym przypadku blue i red) może być absolutnie dowolna i nie ma nic wspolnego z tym do czego dany skrypt się odnosi.

2) każdą komende oddzielamy od pozostałych ";" .

3) jeżeli nasz skrypt zmienia coś w grafice (w naszym przypadku zmienia kolory) to potrzebna jest komenda vid_restart.

bind end "vstr blue_red ; vid_restart" - w tym przypadku po naciśnięciu "end" nastąpi odświeżenie ekranu (a nie restart mapy!)

4) miłym dodadkiem do skryptu jest tzw: echo , które tylko my widzimy (w przypadku tego skryptu nie ma sensu dodawać echa gryż odrazu następuje restart)

zapisujemy to tak: set red "set model ranger/red ; set blue_red vstr blue ; echo NIEBIESKI!"

To było by na tyle :)

Na koniec jeszcze adres:

http://www.planetquake.com/thebind/ - bindy , configi i...SKRYPTY!

*wyjątkowo głupia nazwa wymyślona na potrzeby tego tutoriala

X_BART

 Dalej  » 






Temat Autor Data  
i co na to powiecie ....
e_X_pert 05·12·2000-19:01  
Odp: Mapa
Junior44 06·12·2000-07:02  
Mapy i Skiny Boty
OLEK 01·11·2000-13:01  
Odp: Heh :P
[ROX]Steel 03·12·2001-09:01  
problem ze skryptami
kuguar-pl 02·11·2000-05:02  
Odp: Re :problem z skryptami
Ste 05·12·2001-01:01  
ZMIENIANIE BRONI
[9]Anthr@Xx! 04·12·2001-02:01  
Odp: ZMIENIANIE BRONI
[HP] Whisper 05·12·2001-23:01  
Pytanie !!! ???
[HP] Whisper 05·12·2001-23:01  
hm?
VorteX 06·12·2001-01:01  
Odp: chyba tak
Vader 06·12·2001-06:01  
MaM wyPaioNy i wiele leprzy sk...
dRaC0Nu5 07·12·2001-02:01  
Kolorowy nick!?!
mATT 07·12·2001-09:00  
Odp: odp
$aVk! 04·12·2004-16:01  
poczatkujacy gracz:))
dooctor 07·12·2001-15:01  
Odp: poczatkujacy odp
Unnamed 31·10·2001-23:01  
Odp: Kolorowe ksywki
BlaX 01·11·2001-06:01  
qrwa
kutas 01·12·2002-09:01  
ZMIANA KOLORU CELOWNIKA
YaPI 02·12·2002-00:01  
Duzy bind !?!
Mlody 09·12·2003-10:01  
modele
666 01·12·2005-15:00  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Raptor
Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 29 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.138334 sek.