f·p·p · q·u·a·k·e · 3
http://quake3.fpp.pl


Poradniki

Komendy graficzne

Jeśli należysz do niezliczonej rzeszy la... , khem, begginerów którzy koniecznie muszą mieć lightmapy i 32-bity nawet kosztem spadku liczby fps do 10 to niestety nie jest to artykuł dla Ciebie :> Jeśli natomiast kosztem ustępstw w grafice chciałbyś uskutecznić swoją grę - zapraszam do lektury. Postaram podać Ci komendy dzięki którym poprawi się widoczność w trakcie gry oraz co za tym idzie - lepsza celność i dodatkowo więcej fps. Jeśli jednak nadal cierpicie na małą liczbę fps odsyłam także do artykułu Max FPS! który możecie znaleźć tutaj.

  • r_mapobjectbright - trudno określić co dokładnie robi ta komenda. Po prostu modele bardziej wyróżniają się z otoczenia.

    pmove_fixed 1 (tylko CPMA!) - dzięki tej komendzie łatwiej wykonywać strafe-jumpy. Ustawić koniecznie!

  • r_gamma 1 - komenda którą (teoretycznie) powinno się zmieniać jasność. Niestety tylko teoretycznie ponieważ sprawia że kolory stają się bardziej matowe i białe. Ustawcie koniecznie na 1, a samą jasność zmieńcie r_intenity.

  • cl_125hz (tylko PR 1.27g w górę) - bardzo ułatwia wykonywanie strafe jumpów na słabszych komputerach (tzn. takich które nie wyświetlają minimum 125 fps). 

  • r_intesity - naprawdę niesamowicie użyteczna komenda. Rozjaśnia ekran i to właśnie jej powinniście do tego używać.

  • com_maxfps - bardzo ważna komenda przy wykonywaniu strafe-jumpów. Dla każdego komputera trzeba ustawić inną wartość. Polecam przetestować wartości: 80-83 oraz 120-125. Jak sprawdzić czy mamy odpowiednia maxfps? Wystarczy na mapie dm13 spróbować wskoczyć po megasa - jak się uda jest git.

  • com_blood 0 - wyłącza krew.

  • cg_gibs 0 - wyłącza giby.

  • r_picmip 5 - bardzo ważna komenda, proponuję ustawienie jej na 5 - wtedy tekstury będą rozmazane co zwiększy liczbę fps i przejrzystość.

  • cg_forcemodel 1 - sprawia że wszyscy gracze używają takiego samego modelu jak Ty. Oszczędza sporo pamięci na każdym modelu/graczu.



  • --------------------------------------
    Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01




    © 2000-2001 f·p·p productions.
    http://fpp.pl, [email protected]

    Wyrukowano dnia 2024-05-07, 03:03, z 172.70.178.193 (172.70.178.193)
    Strona dostępna online pod adresem: http://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:111:::

    DRUKUJ | Powrót