|
Quake 3 ma dość wysokie wymagania. Powiem więcej: ma duże. Wiele osób nie posiada wystarczająco szybkich maszyn żeby osiągnąć magiczny pułap 60 klatek (powyżej 60 ludzkie oko nie wychwytuje rożnic). Dlaczego klatki są takie ważne? Po pierwsze ilość klatek wpływa na fizyke gry a dokładnie na nasze skoki (zainteresowanych odsyłam na strone http://www.quake3world.com/ubb/Forum3/HTML/010927.html)
Po drugie gdy gramy po sieci powstaje sztuczny lag wynikający z małego fps, spada celność bla bla bla. Małe fps to twój wróg. Koniec kropka! Jak temu zaradzić? Oto lista najważniejszych komed z seri "musisztomieć" ,które wycisną wszystko nawet z najgorszego blaszaka :) Do każdej komendy dodałem ile klatek zabiera dane ustawienie i ile teorytycznie zyskamy.
Pamietajcie o ciągłym monitorowaniu waszego fps (cg_drawFPS "1")
cg_smokeGrowth_rl
cg_smokeGrowth_gl
cg_smokeRadius_rl
cg_smokeRadius_gl
Opis: odpowiedzialne za dym z rakietnicy i granatnika.Prawdziwi pożeracze fps.
Moje ustawienia: dla growth 0 a dla radius 4. Na najsłabszych maszynach można kompletnie wyłączyć dym.
Zalecane: 0 i 0
cg_draw3dIcons (1.3)
cg_draw2dicons (N/A)
opis: ikony z naszego status bara
Moje ustawienia: dla 3d 0 dla 2d 1
Zalecane: 0 i 1
cg_brassTime (0.3)
opis: ta komenda jest odpowiedzialna za czas pozostawania łusek na ziemi. Niby nic ,ale przy większej wymianie ognia (ffa)
przy użyciu shota lub MG może zająć nam troche mocy
Moje ustawienie: 0
Zalecane: 0
cg_draw2D (2.4)
opis: itemy są dwu wymiarowe
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 1
r_lodbias (0.4)
opis: jakość modeli
Moje ustawienia: 2
Zalecane: 2
cg_forceModel (N/A)
opis: "zmusza" przeciwnika żeby używał naszego modelu. Bardzo przyspiesza gre
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 1
cg_deferPlayers (N/A)
opis: kontroluje load modelu na score boardziej po restarcie/fragu.Minimalnie poprawia szybkość ,ale jest pomocna w grze po sieci
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 1
cg_shadows (0.3)
opis: Wyłąncza cienie.Bardzo pomaga
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
cg_marks (0.8)
opis: Wylacza dziury po kulach itp.
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
cg_gibs (0.7)
opis: ilość gibów (gib- części cała przeciwnika w którego oderzyła rakieta etc.).Przez nie najczęściej kasza się q3 gdy kogoś konkretnie sfragujemy
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
com_blood (N/A)
opis: kontroluje krew
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 0 -
Przy takich ustawieniach gibs i blood po sfragowaniu przeciwnika (prosze zatroskane mamy/zbulwersowane babcie o nie czytanie dalej) zostanie z niego tylko czaszka i pojednyczy strumien krwi.Oczywiście można ustawić ,że nie będzie ani gibów ani krwi (klatki!) ,ale satysfakcja z dobrego fraga będzie mniejsza :) (zgroza!)
s_mixahead (N/A)
opis: gorszy dźwięk za cenę wyższego fps
Moje ustawienia: 0.2
Zalecane: 0.2
r_drawSun (N/A)
r_dynamiclight (2.3)
r_lightmap (N/A)
opis: te trzy komendy odpowiedzialne są za światło. Na wielu stronach spotkałem się z opinią ,że drawsun służy do rysowania słońca(dosłowne tłumaczenie???). Drawsun służy do renderowania światła słonecznego..
Moje ustawienia: wszystkie trzy na 0
Zalecane: jak wyżej
r_vertexLight (1.9)
opis: zastępuje wszystkie 3 powyższe komendy.Gorsza jakość ,ale olbrzymia pomoc dla FPS
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 1
r_subdivisions (0.3)
opis: Określa jak będą wyglądały krzywe w grze. Bardzo pomocne dla słabych sprzentów
Moje ustawienia: 20
Zalecane: 9999
r_detailtextures (N/A)
opis: detale textur. Chyba nie musze nic mówić o wpływie na fps ;)
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
r_texturebits (0.1) <--- wow!
r_colorbits (0.2)
opis: ile bitów będziemy przeznaczać na kolory i texstury
Moje ustawienia: 16 (voodoo 3)
Zalecane: 0 i 0
r_picmip
opis: najważniejsza komenda w grze!Określa maxsymalną wielkość texstury. Poprostu zobaczcie jaki wpływ ma przestawienie jednej cyferki :)
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 5
com_hunkMegs
com_soundMegs
com_zoneMegs
opis: ile pamieci naszego compa powieżymy q3? Jest też osobna opcja dla dźwięku i map(1.27 i Team arena). Podałem optymilizacje dla 64 i 128 ram
64 ram
hunk 56
sound 8
zone 16
128 ram
hunk 64
sound 16
zone 24
Moje ustawienia: 128 ram
Zalecane: zawsze na 64 ram
cg_drawGun (0.8)
opis: pokazuje aktualnie trzymaną broń
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
cg_drawAmmoWarning (N/A)
opis: otrzega przed końcem amunicji
Moje ustawienia:0
Zalecane: 0
cg_drawAttacker (0.2)
opis: pokazuje kto cię atakuje (tak się udało ,że się zrymowało)
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
cg_drawRewards (N/A)
opis: pokazuje na ekranie twoje nagrody za celność , rękawice itp.
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
cg_simpleItems (0.8)
opis: zamienia piękne animacje broni na bitmapy ,ala doom. Bardzo pomaga.
Moje ustawienia: 1
Zalecane: 1
com_maxfps
opis: ustala granice fps dzięki czemu unikniemy sztucznego laga np: idziesz koło jakiś arcydzieł architektóry itp., spada ci fps na 80 po czym dwa kroki dalej masz juz 100. Ustawienie maxfps na swoją średnia liczbe klatek pomaga w skokach.
Moje ustawienia: 100
Zalecane: zależy ile wyciągasz
r_Flares (0.5)
opis: kontroluje oświetlenie wokół lamp , pochodni itp.
Moje ustawienia: 0
Zalecane: 0
To było by na tyle. Polecam ściągnąć jeszcze przerobione .dll (podobno dodają 15 klatek!).
Podzienkowania:
KeeN
http://www.q3center.com/q3console/
Autor: X_BART
-------------------------------------- Autor: [FPP]Raptor Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01
: DRUKUJ
|
|