f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Poradniki | MAX FPS

Poradniki

MAX FPS

Quake 3 ma dość wysokie wymagania. Powiem więcej: ma duże. Wiele osób nie posiada wystarczająco szybkich maszyn żeby osiągnąć magiczny pułap 60 klatek (powyżej 60 ludzkie oko nie wychwytuje rożnic). Dlaczego klatki są takie ważne? Po pierwsze ilość klatek wpływa na fizyke gry a dokładnie na nasze skoki (zainteresowanych odsyłam na strone http://www.quake3world.com/ubb/Forum3/HTML/010927.html) Po drugie gdy gramy po sieci powstaje sztuczny lag wynikający z małego fps, spada celność bla bla bla. Małe fps to twój wróg. Koniec kropka! Jak temu zaradzić? Oto lista najważniejszych komed z seri "musisztomieć" ,które wycisną wszystko nawet z najgorszego blaszaka :) Do każdej komendy dodałem ile klatek zabiera dane ustawienie i ile teorytycznie zyskamy.

Pamietajcie o ciągłym monitorowaniu waszego fps (cg_drawFPS "1")

Komenda:
  • cg_smokeGrowth_rl
  • cg_smokeGrowth_gl
  • cg_smokeRadius_rl
  • cg_smokeRadius_gl
  • Opis: odpowiedzialne za dym z rakietnicy i granatnika.Prawdziwi pożeracze fps.
    Moje ustawienia: dla growth 0 a dla radius 4. Na najsłabszych maszynach można kompletnie wyłączyć dym.
    Zalecane: 0 i 0

    Komenda:
  • cg_draw3dIcons (1.3)
  • cg_draw2dicons (N/A)
  • opis: ikony z naszego status bara
    Moje ustawienia: dla 3d 0 dla 2d 1
    Zalecane: 0 i 1

    Komenda:
  • cg_brassTime (0.3)
  • opis: ta komenda jest odpowiedzialna za czas pozostawania łusek na ziemi. Niby nic ,ale przy większej wymianie ognia (ffa) przy użyciu shota lub MG może zająć nam troche mocy
    Moje ustawienie: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_draw2D (2.4)
  • opis: itemy są dwu wymiarowe
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 1

    Komenda:
  • r_lodbias (0.4)
  • opis: jakość modeli
    Moje ustawienia: 2
    Zalecane: 2

    Komenda:
  • cg_forceModel (N/A)
  • opis: "zmusza" przeciwnika żeby używał naszego modelu. Bardzo przyspiesza gre
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 1

    Komenda:
  • cg_deferPlayers (N/A)
  • opis: kontroluje load modelu na score boardziej po restarcie/fragu.Minimalnie poprawia szybkość ,ale jest pomocna w grze po sieci
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 1

    Komenda:
  • cg_shadows (0.3)
  • opis: Wyłąncza cienie.Bardzo pomaga
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_marks (0.8)
  • opis: Wylacza dziury po kulach itp.
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_gibs (0.7)
  • opis: ilość gibów (gib- części cała przeciwnika w którego oderzyła rakieta etc.).Przez nie najczęściej kasza się q3 gdy kogoś konkretnie sfragujemy
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • com_blood (N/A)
  • opis: kontroluje krew
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 0 - Przy takich ustawieniach gibs i blood po sfragowaniu przeciwnika (prosze zatroskane mamy/zbulwersowane babcie o nie czytanie dalej) zostanie z niego tylko czaszka i pojednyczy strumien krwi.Oczywiście można ustawić ,że nie będzie ani gibów ani krwi (klatki!) ,ale satysfakcja z dobrego fraga będzie mniejsza :) (zgroza!)

    Komenda:
  • s_mixahead (N/A)
  • opis: gorszy dźwięk za cenę wyższego fps
    Moje ustawienia: 0.2
    Zalecane: 0.2

    Komenda:
  • r_drawSun (N/A)
  • r_dynamiclight (2.3)
  • r_lightmap (N/A)
  • opis: te trzy komendy odpowiedzialne są za światło. Na wielu stronach spotkałem się z opinią ,że drawsun służy do rysowania słońca(dosłowne tłumaczenie???). Drawsun służy do renderowania światła słonecznego..
    Moje ustawienia: wszystkie trzy na 0
    Zalecane: jak wyżej

    Komenda:
  • r_vertexLight (1.9)
  • opis: zastępuje wszystkie 3 powyższe komendy.Gorsza jakość ,ale olbrzymia pomoc dla FPS
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 1

    Komenda:
  • r_subdivisions (0.3)
  • opis: Określa jak będą wyglądały krzywe w grze. Bardzo pomocne dla słabych sprzentów
    Moje ustawienia: 20
    Zalecane: 9999

    Komenda:
  • r_detailtextures (N/A)
  • opis: detale textur. Chyba nie musze nic mówić o wpływie na fps ;)
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • r_texturebits (0.1) <--- wow!
  • r_colorbits (0.2) opis: ile bitów będziemy przeznaczać na kolory i texstury
    Moje ustawienia: 16 (voodoo 3)
    Zalecane: 0 i 0

    Komenda:
  • r_picmip opis: najważniejsza komenda w grze!Określa maxsymalną wielkość texstury. Poprostu zobaczcie jaki wpływ ma przestawienie jednej cyferki :)
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 5

    Komenda:
  • com_hunkMegs
  • com_soundMegs
  • com_zoneMegs
  • opis: ile pamieci naszego compa powieżymy q3? Jest też osobna opcja dla dźwięku i map(1.27 i Team arena). Podałem optymilizacje dla 64 i 128 ram

    64 ram

    hunk 56 sound 8 zone 16

    128 ram

    hunk 64 sound 16 zone 24

    Moje ustawienia: 128 ram
    Zalecane: zawsze na 64 ram

    Komenda:
  • cg_drawGun (0.8)
  • opis: pokazuje aktualnie trzymaną broń
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_drawAmmoWarning (N/A)
  • opis: otrzega przed końcem amunicji
    Moje ustawienia:0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_drawAttacker (0.2)
  • opis: pokazuje kto cię atakuje (tak się udało ,że się zrymowało)
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_drawRewards (N/A)
  • opis: pokazuje na ekranie twoje nagrody za celność , rękawice itp.
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    Komenda:
  • cg_simpleItems (0.8)
  • opis: zamienia piękne animacje broni na bitmapy ,ala doom. Bardzo pomaga.
    Moje ustawienia: 1
    Zalecane: 1

    Komenda:
  • com_maxfps
  • opis: ustala granice fps dzięki czemu unikniemy sztucznego laga np: idziesz koło jakiś arcydzieł architektóry itp., spada ci fps na 80 po czym dwa kroki dalej masz juz 100. Ustawienie maxfps na swoją średnia liczbe klatek pomaga w skokach.
    Moje ustawienia: 100
    Zalecane: zależy ile wyciągasz

    Komenda:
  • r_Flares (0.5)
  • opis: kontroluje oświetlenie wokół lamp , pochodni itp.
    Moje ustawienia: 0
    Zalecane: 0

    To było by na tyle. Polecam ściągnąć jeszcze przerobione .dll (podobno dodają 15 klatek!).

    Podzienkowania:

    KeeN

    http://www.q3center.com/q3console/


    Autor: X_BART




    Temat Autor Data  
    dll?
    TomiGoKu 02·11·2000-00:01  
    DLL TYLKO NA 1.17 ...psia kość...
    NeXuS --- Vegito 02·12·2001-06:02  
    Odp: ;)
    ALALAS 03·12·2001-01:01  
    Odp: DLL!!!!!!!!
    [RoR]ma4C 03·12·2001-14:01  
    Odp: Odp. Komp
    XRS 04·12·2001-04:01  
    komendy
    Rudy 04·12·2001-02:00  
    Eee... tego sprzet... i takie ...
    krFAwy_toSTer 05·12·2001-09:01  
    Odp: to co powiesz na to?
    R3B00T 07·12·2001-20:01  
    gl ( 3d animacje
    acid brain 09·12·2001-13:02  
    Odp: [ec]NeXus
    nEx|Us 02·11·2001-17:02  


     + DODAJ NOWY TEMAT 




    --------------------------------------
    Autor: [FPP]Raptor
    Aktualizacja: 04·12·2000 - 04:01



     : DRUKUJ 

  •      




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
    Strona wygenerowana w 0.144069 sek.