f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake3.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 3 | Poradniki | Jak zrobić w...

Poradniki

Jak zrobić własnego skina do Q3?

Jak zrobić własnego skina do Q3? 1. Żeby zrobić skina potrzebować będziesz:
jakiś dobry program graficzny (ja używam Paint Shopa Pro 7), Winzip lub jakiś inny paker, Notepad albo jakiś inny tekstowy edytor, oraz oczywiście Quake 3.

2. No to zaczynamy! Najpierw otwórz Winzipem plik pak0.pk3 w głównym katalogu gry (baseq3). Wybierz któremu modelowi skina chcesz zrobić (ja wybrałem visora, UWAGA, od tego jaki model wybierzecie będzie zależeć ile będziecie musieli kopiować i modyfikować plików.), teraz z folderu models/players/twój_wybrany_model/ skopiuj te pliki: *.tga, icon_*.tga, upper_*.skin, lower_*.skin, head_*.skin. W miejsce gwiazdki wstaw to, który skin zdecydowałeś się modyfikować, np.: default.tga, icon_default.tga, upper_default.skin, lower_default.skin, head_default.skin. Teraz wymyśl nazwę swojego skina, np. bobo :) Następnie musisz zmienić nazwy plików tak żeby były one odpowiednio takie: bobo.tga, icon_bobo.tga, upper_bobo.skin, lower_bobo.skin, head_bobo.skin. Otwórz pliki *.skin, i zmień w nich ścieżkę dostępu do plików, w naszym wypadku to będzie:
    models/players/visor/bobo.tga .
OK, mamy już wszystko przygotowane, teraz można już tworzyć skina.
Otwórz plik bobo.tga swoim programem graficznym.
Na początek zmienimy tylko kolor naszego skina. Zaznacz obszar, który chcesz zmienić narzędziem Magic Wand. Jeśli nie uzyskałeś żądanego efektu to spróbuj zmienić tolerancję narzędzia w menu tool options. Jeśli nadal nie wychodzi, lub np. chcesz zmienić kolor tylko jednego elementu (np. ręki), to zaznacz "od ręki" ten obszar narzędziem Freehand, oraz wybierz z menu Selections -> Promote to layer.
Teraz przejdź w menu Layers i "wejdź" na warstwę Promoted layer, pracujesz już tylko na tym elemencie. Jeśli jednak chcesz zmienić kolor, np. z zielonego na niebieski na całym skinie, ponownie użyj narzędzia Magic Wand, oraz użyj z menu Selections -> Modify -> Select similiar. Jeśli umiesz dobrze korzystać ze swojego programu graficznego, to możesz zmienić o wiele więcej w swoim skinie. Możesz też stworzyć nowego od podstaw, ale według mnie korzystanie z gotowego skina jest o wiele wygodniejsze.
   Teraz jeszcze została nam modyfikacja pliku: icon_bobo.tga tak, żeby ikonka była podobna do naszego skina, ale to już zróbcie sami. Aha, zapomniałem, powinniście dodać do waszego skina sygnaturkę małymi literkami, w jakimś mało widocznym miejscu, ale żebyście mogli udowodnić kolegom, że to wy zrobiliście tego super skina, którym gra 50% graczy w quake'a 3 :).

3. Zostało jeszcze nam umieszczenie naszego skina w quake'u.
Teraz po kolei robicie:
  1. Folder, który nazywamy models.
  2. W folderze models znowu tworzymy folder, teraz to będzie players.
  3. W folderze players tworzymy folder visor*. (UWAGA, jeśi nasz skin nie jest do modelu visora, musimy ten folder nazwać inaczej.)
  4. Teraz klikamy prawym przyciskiem myszy, i wybieramy opcję Add to zip, teraz zmieniamy models.zip na models.pk3 i zaznaczamy opcję Save full path info.
  5. Na koniec umieszczamy plik w głównym katalogu gry (baseq3).
  6. Można grać :)
4. Shadery
Co, jeszcze nie koniec? Nie zastanawialiście się jak zrobić żeby skin się świecił?
Np. w modelu anarkiego, czy Sarge'a -> Krusade'a? Otóż za te bajerki odpowiedzialne są pliki *.shader. Oto jak wygląda plik shader mojego skina:
models/players/visor/damager {

      {
             map textures/effects/flame1.tga
             blendFunc GL_ONE GL_ZERO
             tcmod scroll 0 1
             tcMod turb 0 .25 0 1.6
             tcmod scale 4 4
             rgbGen identity
      }
      //{
      //          map textures/effects/flame2.tga
      //          blendFunc GL_ONE GL_ONE
      //          tcmod scale 3 3
      //          tcMod turb 0 .2 0 .1
      //          tcMod scroll 0 3
      //          //tcmod rotate 360
      //          rgbGen identity
      //}
      {
             map models/players/visor/damager.tga
                 blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA
             rgbGen lightingDiffuse
          }
}
Na shaderach nie znam się za bardzo, ale mogę wam co nieco o nich powiedzieć. Otóż shadery wszyskich standardowych modeli i skinów w grze znajdują się w pliku pak0.pk3, w katalogu scripts, i nazywa się to chyba models.shader. Gdy tworzycie skin np. na modelu krusade'a, to kopiujecie shader zatytułowany models/players/sarge/krusade, a w swoim shaderze zamieniacie nazwę skina, ścieżki dostępu do plików oraz ścieżki dostępu do tekstur, które chcecie, aby były wyświetlane, tzn. jeśli chcecie, aby na waszym skinie ruszały się płomienie, to w pliku shader linijka za to odpowiedzialna będzie przykładowo wyglądać tak:
   map textures/effects/plomienie.tga
Wtedy jednak w swoim pliku *.pk3 będziecie musieli umieścić pliki:
Scripts/Twójskin.shader
Oraz textury, które zdefiniowałeś w pliku shader, z odpowiednią strukturą katalogów.
Mam nadzieję, że zrozumieliście. Możecie także w pliku *.shader zmieniać poszczególne wartości, to już musicie ekperymentować sami. Jest jeszcze jedna ważna recz, którą musicie wiedzieć:
blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA
Ta linijka odpowiedzialna jest za to, gdzie wyświetlana będzie ruszająca się tekstura. Wczytuje ona kanał Alpha, który możecie modyfikować za pomocą funkcji w menu. I to by było na tyle.

Życzę udanych skinów!

t4z15




Temat Autor Data  
Skiny
[PL]CoolRaT (Alex Klex) 31·10·2000-07:01  
Odp: ;-)
KangooR 01·11·2000-18:00  
Odp: Pokcio
Szatan 02·11·2007-14:01  
Odp: program
Morderca 03·12·2003-16:01  
Odp: odpisz to ci powiem !1
Maly 01·11·2004-01:01  
Skiny
[PL]CoolRaT (Alex Klex) 31·10·2000-07:01  
Odp: cze cool rat
Hunsrus.PL 31·10·2000-23:01  
Odp: {NOIS}
{NOIS} 04·12·2002-07:01  
czy jest skin Osamy bin Laden...
JANEK 02·12·2001-02:01  
Odp: Jaki do tego trezba program do...
_=SUBZERO=_ 05·12·2003-17:01  
problem
Armadilo 03·12·2001-19:01  
JAK ???
Trollin 05·12·2001-05:02  
jak nazywa sie program do prze...
bAnAn 05·12·2001-12:01  
Odp: Re: Program do przeróby skinów
Szatan 02·11·2007-14:01  
chciałem własnego bota -?
ramzes 06·12·2001-15:02  
chciałem własnego bota -?
ramzes 06·12·2001-15:02  
Eh...zajżyj
^ZiS^RaZoR 06·12·2001-18:01  
Gdzie?
Ketibro_ 01·11·2001-10:02  
jak zrobic zeby ludek swiecił?
Robus 01·11·2001-12:01  
Odp: Czy ktoś ma skiny z Dragonball...
Mati 06·12·2002-08:01  
dfegrfgfg
rf 01·11·2001-12:01  
Q3a
Neo 01·12·2002-03:01  
Odp: Q3 jest super?
Mistrzu 04·12·2002-21:01  
Jeśli ktoś ma niewidzialnego s...
o^scar^^ 03·12·2002-02:01  
co do skina
mankey 05·12·2002-02:02  
Animacje modeli
uruk_hai 05·12·2002-18:01  
jak to zrobic
kaski 07·12·2002-10:01  
moDELE
JUCHAS 31·10·2002-07:02  
Program
H0b3K 01·11·2002-15:02  
Ah.. te skiny...:]
*loa* R-Kelly_Nelson 02·11·2002-06:02  
Skin
Anubis 02·11·2002-09:01  
Odp: l00f
!Samson! 01·12·2003-01:00  
Udało mi sie stworzyć niewidzi...
[b]Toxic[/b] is shit 01·12·2003-16:01  
Model, skin niewazne !
Jumber 02·12·2003-01:01  
Mode, skin ...
^Desckey^ 02·12·2003-04:02  
Zawiesic czy nie.
_=_=|||=_=_ 02·12·2003-04:02  
Gdzie jest ten plik?
]ur&! 04·12·2003-18:01  
dlaczego Quake3 arena jest tak...
_=SUBZERO=_ 05·12·2003-17:01  
Bot nie działa
Marecki 06·12·2003-02:01  
PODAJCIE MI JAKIES SEKRETY !!!
Sobek 31·10·2003-23:01  
Q namee
**MaXiMuSS** 03·11·2003-00:00  
SZare ModeLe :]
d4wC!o 02·12·2004-11:01  
pomoc/bid for power
Chaos Knight 04·12·2004-01:01  
kody!!
pilot 08·12·2004-11:01  
PROSZE O POMOC !!!!!!!!!!!
**JURAS** 01·11·2004-11:01  
W ZAMIAN za pomoc **JURAS**
**JURAS** 01·11·2004-11:01  
serwer
bodek 02·11·2004-10:01  
Skad pobrac program do robieni...
Mogrin 04·12·2005-14:02  
ludzie wiem jak robic skiny
6465310 05·12·2005-14:02  
olewają was :D
Lesiu 06·12·2005-18:01  
Szukam Klanu
GG 2764644 03·11·2005-00:01  
Odp: odp
beton 03·12·2006-03:00  
porada
beton 03·12·2006-03:00  
Odp: Ze sklepu
Szatan 02·11·2007-14:01  
Wolfenstein / RtCW / RtCW 2 / ...
Hallo! 02·11·2007-15:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Lucas
Aktualizacja: 05·12·2000 - 20:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Wtorek · 16 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.136356 sek.