Po dłuższym graniu w Baldur's Gate 2 doszedłem do wniosku że Quake to wręcz
przykładowa gra RPG :) Oto dlaczego:
1) Kreowanie postaci :
-możemy wybrać płeć
-wyglšd (Sarge, Keel...)
-profesja:
Kapłan - nie poluje na fragi tylko zbiera apteczki i leczy się.
Złodziej - używa zdolnoci Krycie się w cieniu (skutkuje tylko w q1 bez
fullbrightów :))
oraz Ciche Chodzenie. Próbuje skradać się na tyły wroga i zadawać mu poczwórne
obrażenia sztyletowaniem. Potem ucieka z lokacji, regeneruje siły i tak
w kółko (kto grał w bg1 mnie rozumie :>).
Barbarzyńca - bierze Quada i rozpierdala wszystko co stanie mu na drodze, a najczęciej
siebie samego.
Ranger - nie może nosić lepszego pancerza niż skórzana zbroja ćwiekowa -
dlatego nigdy nie zbiera Red Armorów :)
Wojownik- gra agresywnie, duża specjalizacja w broni (RL, Rail etc.)
Paladyn - gra zawsze honorowo i uczciwie. Bardzo często używa "Przywołania
boskiej mocy" dlatego ma ogromnego farta. Czasami jednak nie wystarcza mu
to i używa np. zbota - takich nazywamy Fallen Palladins (Upadłymi Paladynami).
2) Fabuła
a) FFA - sami we wrogim nam wiecie, głównym questem jest zdobyć jak
najwięcej fragów.
b) Tournament - czyli Ty i ja - w tej przygodzie, mamy odnaleć i unicestwić
wielkiego bossa, który panuje w aktualnej krainie, jest to o tyle trudne, ze potwor ten cišgle
się odradza, musimy zrobić wszystko by go do tego zniechęcić, jeli nam się
to uda w nagrodę ujrzymy napis 'Player2 disconnected...'
c) Team Deathmatch, walka drużyn - tutaj działamy w grupie. Mamy własna drużynę,
której członkowie pełnia bardzo ważne funkcje. Kto z nich jest wojownikiem
i nęka drużynę przeciwna. Inny złodziejem i podkrada zbroje czy quada.
Wszyscy musza mieć umiejętnoci kapłańskie, by się leczyć.
d) CTF (Capture the Flag), zdobšd flagę - tych przygód chyba nie musze za
bardzo opisywać, każdy wie o tym, ze cel uwięca rodki. W tej kampanii
musimy zdobyć skarby, które to, sš przechowywane na wrogiej ziemi. Podczas
naszej wyprawy spotkamy wielokrotnie nieprzychylnie nastawione do nas obce
plemiona i chcšce nas ograbić z naszego najcenniejszego przedmiotu - naszej flagi !
3) Zróżnicowanie wiata
a) lokacje - odwiedzić nam przyjdzie niezliczone iloci map, których akcja
rozgrywa w gotyckich zamkach, fabrykach, kosmosie itp.
b) zróżnicowanie przedmiotów - najróżniejsze rodzaje broni, zbroje,
megahealthy, runy, quady, techy...
c) umiejętnoci postaci - możemy latać, pływać, chodzić, biegać, skakać,
kucać, robić rocket i strafe jumpy itp.
4) Rozwój akcji - NAJWAZNIEJSZA cecha gier RPG
Nieliniowoć wydarzeń - nigdy nie wiemy czy jaki kamper nie czai się za
zakrętem, i często istnieje szansa, ze przygoda potoczy się nie po naszej myli
i zostaniemy sfragowani... :)
Chciałbym podziękować Trollf'owi który bardzo pomógł mi pisaniu
tego artykułu :)
-------------------------------------- Autor: [FPP]Fryx Aktualizacja: 05·12·2000 - 03:01
: DRUKUJ
|