Jeśli należysz do niezliczonej rzeszy la... , khem, begginerów
którzy koniecznie muszą mieć lightmapy i 32-bity nawet kosztem spadku liczby
fps do 10 to niestety nie jest to artykuł dla Ciebie :> Jeśli natomiast
kosztem ustępstw w grafice chciałbyś uskutecznić swoją grę - zapraszam do
lektury. Postaram podać Ci komendy dzięki którym poprawi się widoczność w
trakcie gry oraz co za tym idzie - lepsza celność i dodatkowo więcej fps. Jeśli
jednak nadal cierpicie na małą liczbę fps odsyłam także do artykułu Max FPS! który możecie
znaleźć tutaj.
r_mapobjectbright - trudno określić co dokładnie robi ta komenda. Po
prostu modele bardziej wyróżniają się z otoczenia.
pmove_fixed 1 (tylko CPMA!) - dzięki tej komendzie łatwiej wykonywać
strafe-jumpy. Ustawić koniecznie!
r_gamma 1 - komenda którą (teoretycznie) powinno się zmieniać jasność.
Niestety tylko teoretycznie ponieważ sprawia że kolory stają się bardziej
matowe i białe. Ustawcie koniecznie na 1, a samą jasność zmieńcie
r_intenity.
cl_125hz (tylko PR 1.27g w górę) - bardzo ułatwia wykonywanie strafe jumpów
na słabszych komputerach (tzn. takich które nie wyświetlają minimum 125 fps).
r_intesity - naprawdę niesamowicie użyteczna komenda. Rozjaśnia
ekran i to właśnie jej powinniście do tego używać.
com_maxfps - bardzo ważna komenda przy wykonywaniu strafe-jumpów. Dla każdego
komputera trzeba ustawić inną wartość. Polecam przetestować wartości: 80-83 oraz
120-125. Jak sprawdzić czy mamy odpowiednia maxfps? Wystarczy na mapie
dm13 spróbować wskoczyć po megasa - jak się uda jest git.
com_blood 0 - wyłącza krew.
cg_gibs 0 - wyłącza giby.
r_picmip 5 - bardzo ważna komenda, proponuję ustawienie jej na 5 - wtedy
tekstury będą rozmazane co zwiększy liczbę fps i przejrzystość.
cg_forcemodel 1 - sprawia że wszyscy gracze używają takiego samego modelu
jak Ty. Oszczędza sporo pamięci na każdym modelu/graczu.